رئیس جهاد دانشگاهی لرستان خبر داد:

برگزاری سوگواره‌ی «محرم محرم‌»

رئیس جهاد دانشگاهی لرستان از برگزاری سوگواره‌ی «محرم محرم‌» خبر داد.

فرهاد فرامرزیان در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه سوگواره‌ی «محرم محرم‌» برگزار می‌شود، بیان کرد: عشق و ارادت مردم ایران به سید، سرور و سالار شهیدان مثال زدنی و ستودنی است.

وی ادامه داد: این عشق و ارادت زمانی که با آیین‌ها و سنت‌های اقوام ایرانی آمیخته می‌شود جلوه‌ی باشکوهی به خود خواهد گرفت.

فرامرزیان اظهار کرد: جهاد دانشگاهی در راستای ترویج فرهنگ حسینی، عاشورایی و همچنین فرهنگ اربعین و با هدف زمینه‌سازی برای حضور جوانان علی الخصوص جامعه دانشجویی و دانشگاهیان و نقش‌آفرینی آنان با استفاده از ابزار هنر در نظر دارد سوگواره‌ی فرهنگی هنری «محرم محرم‌» را برگزار کند.

وی ادامه داد: این سوگواره که قرار است امسال سیزدهمین دوره آن برگزار شود در بخش‌های عکس، شعر بومی، پادکست، مونوگرافی، تایپوگرافی، خبر، پوستر، داستان کوتاه و دلنوشته خواهد بود.

رئیس جهاد دانشگاهی لرستان تصریح کرد: امسال برای اولین بار علاوه بر اینکه دبیرخانه مرکزی این سوگواره در جهاد دانشگاه لرستان مستقر بوده دبیرخانه سایر بخش‌ها در واحدهای جهاد دانشگاهی استان‌های خوزستان، کرمانشاه، ایلام، مرکزی، همدان و کردستان ایجاد شده است.

وی با اشاره به محورهای این سوگواره نیز گفت: آیین‌های عزاداری مردم غرب کشور در ماه محرم، کودکان و محرم، زنان و محرم، اسرای کربلا، شهدا و اصحاب امام حسین(ع)، مواکب مردمی، عزاداری اهل سنت در سوگ آل الله، پیاده‌روی اربعین، نادیده‌های محرم و اربعین و امر به معروف و نهی از منکر از محورهای اصلی این سوگواره است.

وی با بیان اینکه این واحدهای جهاد دانشگاهی در برگزاری سوگواره‌ی مَحرم محّرم مشارکت خواهند داشت، افزود: در این راستا شرکت کنندگان و علاقمندان می‌توانند با مراجعه به سامانه اطلاع رسانی سوگواره به نشانی https://www.roytab.ir/sizdahmahrammoharam نسبت به ارسال آثار خود در بخش‌های مختلف اقدام و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با دبیرخانه مرکزی به شماره تلفن ۰۶۶۳۳۲۱۴۷۳۳ تماس حاصل کنند.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱۹ تیر ۱۴۰۳ / ۱۳:۰۹
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1403041913269
  • خبرنگار : 50176