افزایش بی سابقه کسری بودجه رژیم صهیونیستی

کسری بودجه رژیم صهیونیستی در یک سال اخیر به ۳۹.۵ میلیارد دلار رسیده است.

به گزارش ایسنا، کسری بودجه رژیم صهیونیستی طی ۱۲ ماه گذشته به میزان ۷.۶ درصد تولید ناخالص داخلی افزایش یافت و به ۱۴۶ میلیارد شِکِل یعنی حدود ۳۹.۵ میلیارد دلار رسید که بالاترین شاخص در دو دهه اخیر است.

بر اساس گزارش سایت روزنامه «یدیعوت آحارونوت» که با استناد به گزارش روز دوشنبه وزارت دارایی رژیم صهیونیستی منتشر شده است، نرخ کسری بودجه در بحبوحه جنگ پرهزینه و ادامه دار در نوار غزه در حال افزایش است.

گزارش وزارت دارایی این رژیم، دلیل این کسری بی سابقه در بودجه را هزینه‌های کلان جنگ جاری، غرامت به ساکنانی که منازلشان را در مرزها ترک کرده‌اند و همچنین غرامت به شرکت‌های تعطیل شده دانست.

این وزارتخانه پیش بینی کرد که نرخ رشد کسری بودجه حداقل تا پایان سپتامبر سال جاری میلادی ادامه داشته باشد و پس از آن انتظار می‌رود روند کاهشی داشته باشد.

در این گزارش آمده است که هزینه‌های دولت در ژوئن گذشته بالغ بر ۵۱.۲ میلیارد شکل (۱۳.۸ میلیارد دلار) بوده که نسبت به مدت مشابه (ژوئن) سال گذشته ۳۰.۹ درصد افزایش داشته است.

در پایان این گزارش آمده است: کل هزینه‌های دولت از ابتدای سال جاری به ۳۰۰.۳ میلیارد شکل (۸۱.۳ میلیارد دلار) در مقایسه با ۲۲۳.۷ میلیارد شکل (۶۰.۶ میلیارد دلار) برای مدت مشابه در سال ۲۰۲۳ رسیده است.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱۹ تیر ۱۴۰۳ / ۰۹:۲۴
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403041912940
  • خبرنگار : 71516