امام جمعه هیدج:

جهاد تبیین در عزاداری‌های ماه محرم نباید مورد غفلت واقع شود

امام جمعه هیدج گفت: یکی از موضوعاتی که در عزاداری‌های ماه محرم باید مورد توجه قرار گیرد جهاد تبیین است.

حجت‌الاسلام اسدالله زارعی ظهر امروز (دوشنبه ۱۸ تیر ماه) در جلسه هماهنگی برگزاری‌های ماه محرم در هیدج، با بیان اینکه یکی از موضوعاتی که در عزاداری‌های محرم باید مورد توجه قرار گیرد رعایت وقت نماز است، تصریح کرد: اقامه نماز یکی از اهداف قیام عاشورا است‌.

وی با بیان اینکه همان‌گونه که خداوند حج، روزه، زکات، امر به معروف و نهی از منکر را بر ما واجب کرده است نماز را نیز واجب کرده، متذکر شد: در بحبوحه جنگ شاهد بودیم که امام حسین (ع) از نماز اول وقت در ظهر عاشورا غافل نشدند.

امام جمعه هیدج با توضیح اینکه یکی از موضوعاتی که در عزاداری‌ها باید مورد توجه قرار گیرد شناخت خداوند متعال است، گفت: امام حسین (ع) خطاب به مردم فرمودند: ای مردم همانا خدای بزرگ بندگان را نیافریده مگر برای آنکه او را بشناسند، وقتی او را شناختند او را پرستش خواهند کرد، هنگامی که او را پرستش کردند از بندگی غیر او بی‌نیاز می‌شوند.

امام جمعه هیدج با یادآوری  اینکه یکی دیکر از اهداف عزاداری‌ها باید شناخت امام حسین(ع) و چرایی قیام ایشان باشد، تصریح کرد: حضرت أباعبدالله الحسین علیه‌السلام در روایتی فرمودند: «من کُشته اشکم هیچ مؤمنی مرا یاد نمی‌کند مگر آنکه به خاطر مصیبت‌هایم گریه می‌کند» همچنین از آن حضرت است که چشمان هر کس که در مصیبت‌های ما قطره‌ای اشک بریزد، خداوند او را در بهشت جای می‌دهد.

وی با بیان اینکه امسال نیز هیئت‌های عزاداری باید با انسجام بیشتر و بهتر از سال‌های قبل مراسم‌ عزاداری بر امام حسین (ع) را برگزار کنند، ادامه داد: پرداختن به موضوع جهاد تبیین نیز نباید در عزاداری‌ها فراموش شود.

وی با تاکید بر ضرورت بهره‌گیری هیئت‌های مذهبی از ظرفیت روحانیون در مراسم‌ عزاداری، تصریح کرد: در کنار زدن بر سر و سینه در عزاداری‌ها باید تبیین با استفاده از ظرفیت روحانیون نیز مد نظر قرار گیرد تا بتوانیم از این مجالس بهره وافی و کافی را ببریم.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۱۸ تیر ۱۴۰۳ / ۱۳:۴۴
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1403041812542
  • خبرنگار : 50163