ویژه برنامه‌های اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در ایام محرم

معاون فرهنگی، آموزشی، پژوهشی اداره‌کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی به تشریح ویژه برنامه‌های محرم پرداخت.

مرتضی همتی‌فر در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص ویژه برنامه‌های تدارک دیده شده در ایام محرم اظهار کرد: ویژه برنامه‌های محرم جزو مهمترین فعالیت‌های سالانه اداره‌کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی است که از چندین ماه پیش برنامه‌ریزی‌های آن صورت می‌گیرد.

وی افزود: نقش‌آفرینی و حضور پررنگ هیأت‌های مذهبی نمود زیادی در جامعه دارد و شورای هیأت‌های مذهبی و کانون مداحان از سازمان‌های ذی‌ربط اداره‌کل تبلیغات اسلامی هستند و فعالیت‌های خود را زیر نظر این اداره‌کل انجام می‌دهند. البته باید گفت که از چند ماه گذشته جلسات برنامه‌ریزی و هماهنگی برای خدمات‌رسانی به هیأت‌های مذهبی با حضور این دو نهاد برگزار شده است.

آماده‌سازی حدود ۱۵۰۰ ایستگاه صلواتی در مشهد برای ایام محرم

معاون فرهنگی، آموزشی، پژوهشی اداره‌کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: از جمله برنامه‌های تدارک دیده شده برای ایام محرم حسینی آماده سازی نزدیک به ۱۵۰۰ ایستگاه صلواتی در سطح مشهد و نزدیک به ۲۰۰۰ ایستگاه در سطح استان است که آماده خدمت‌رسانی به زائران و عزاداران حسینی هستند.

همتی‌فر اضافه کرد: برخی از هیأت‌های مذهبی به دلیل کمبود فضا و مکان مناسب در مدارس مستقر شدند و با کمک آموزش و پرورش استان مدارسی جهت خدمت‌رسانی به عزاداران حسینی در اختیار هیات مذهبی قرار گرفته است، همچنین تعدادی از بوستان و پارک‌ها نیز در خدمت هیأت‌های مذهبی جهت برگزاری مراسم مذهبی قرار گرفته‌اند.

وی در خصوص دیگر برنامه‌های اداره‌کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: اعزام مبلغان از دیگر فعالیت‌های تدارک دیده شده ایام محرم است که پس از دهه اول محرم تعداد نهایی مبلغان اعزام شده گزارش می‌شود؛ همچنین در خصوص خانواده و زنان نیز فعالیت‌هایی در نظر گرفته شده و سعی بر این است تا هیأت‌های مذهبی تازه تاسیس معرفی و شناسایی شوند.

معاون فرهنگی، آموزشی، پژوهشی اداره‌کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: یکی از موضوعات مهم در ایام محرم ارزاق و نذورات هیأت‌های مذهبی است که بخشی از آن با کمک نذورات مردمی صورت می‌گیرد، علاوه بر موارد گفته شده در نظر داریم بن‌های تخفیفی برای خرید اقلام موادغذایی به هیأت‌های مذهبی ارائه شود.

همتی‌فر اضافه کرد: برنامه و فعالیت‌های مختلفی برای تاسوعا و عاشورای حسینی تدارک دیده شده است که عزاداری هیات‌های مذهبی در ۴ محور نهایی به ویژه خیابان امام رضا به سمت حرم مطهر رضوی یکی از ویژه‌برنامه‌های این ایام است، همچنین مراسم متعددی برای این ایام در سطح شهر و استان پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۱۸ تیر ۱۴۰۳ / ۱۰:۳۱
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403041812292
  • خبرنگار : 50570