مانیتورینگ خطای سامانه‌های آنلاین ۳ بانک و همراه اول با پلتفرم هوشمند ایرانی

مهندسان یکی از شرکت‌های دانش بنیان، پلتفرم هوشمندی برای خطایابی سامانه‌ها ارائه کرده‌اند که کاربر را قادر می‌کند بدون بهره‌گیری از تجهیزات جانبی و تنها با این پلتفرم اقدام به ریشه یابی خطاهای ایجاد شده در سامانه‌ها کند و به گفته آنها تاکنون ۳ بانک و همراه اول از این پلتفرم برای جلوگیری از اختلال در سرویس‌های خود بهره گرفته‌اند.

به گزارش ایسنا، پلتفرم معین محصولی از یکی از شرکت‌های دانش بنیان است که راهکاری جامع و نوین برای مانیتورینگ هوشمند خدمــات بــر بستر فناوری اطلاعات ارائه می‌دهد. با توجه به روند جاری این حوزه در دنیا که بر یکپارچگی در مانیتورینگ و جامعیت در داده و تحلیل آنها استوار است، متخصصان این شرکت به‌طور مستمر درحال‌توسعه قابلیت‌ها و ویژگی‌های این محصول هستند تا مشتریان این محصول را از هر ابزار مانیتورینگ جانبی دیگری در این حوزه بی‌نیاز کند و با یکپارچگی و جامعیت این محصول، شرایط بهتری را برای مانیتورینگ هوشمند خدمات فراهم کند.

سعید ژیانی کارشناس ارشد محصول معین این شرکت دانش بنیان در گفت‌وگو با ایسنا گفت: محصول معین یک پلتفرم جامع سامانه‌های آنلاین و برخط است که قابلیت مانیتورینگ کلیه تجهیزات سخت افزاری و فناوری‌های نرم افزاری در سامانه‌های آنلاین را دارد. با استفاده از این پلتفرم، می‌توان در سریع‌ترین زمان ممکن هشدار لازم را می‌دهد.

وی با بیان اینکه این روش زمان downtime (هنگامی که یک وب سایت یا سرویس وب به صورت آنلاین در دسترس نیست) کاهش می‌یابد، اظهار کرد: این پلتفرم با قابلیت خطایابی خود امکان بهره برداری کامل از سامانه‌های آنلاین هر ۷-۲۴ (۲۴ ساعت در ۷ روز هفته) می‌دهد.

ژیانی اضافه کرد: پلتفرم معین با مانیتورینگ جامع و یکپارچه خدمات و زیر ساخت فناوری اطلاعات آنها و استفاده از راهکارهای هوش مصنوعی، مانیتورینگ هوشمند خدمات را فراهم کرده است.

وی خاطر نشان کرد: یکی از قابلیت‌های این پلتفرم "ریشه یابی خطاها" است. بر خلاف نرم‌افزارهای خطایاب خارجی مشابه که به صورت جزیره‌ای برای هر تکنولوژی مجبور هستیم از اجزا و ابزارهای خاصی استفاده کنیم، این پلتفرم دارای بیش از ۱۰۰ نوع فناوری است و از این طریق کاربر می‌تواند اجزاء سامانه و سرویس خود را به صورت کامل در داخل این پلتفرم خطایاب تعریف کند و زمانی که سیستم با خطایی مواجه می‌شود، این پلتفرم آن خطا را ریشه یابی می‌کند.

این کارشناس ارشد در این باره توضیح داد: در صورت بروز در سامانه‌ها، کاربر به جای آنکه کل اجزای سامانه را جز به جز چک کند، ریشه یابی خطا می‌تواند مستقیما به سراغ محل اصلی خطا رفت و نسبت به رفع عیب و خطا اقدام شود.

وی اظهار کرد: مانیتورینگ این پلتفرم را در حوزه‌های مختلف و در ۳ سطح مانیتورینگ زیر ساخت‌های رایانش، زیر ساخت‌های کاربرد و مانیتورینگ کاربردهای کسب و کار را محقق می‌کند. مانیتورینگ در زیر ساخت‌های رایانش شامل کارایی تجهیزات شبکه، مانیتورینگ سرورها و ذخیره سازها، مانیتورینگ ابزارهای مجازی ساز، مانیتورینگ انواع سیستم‌های عامل و مانیتورینگ تجهیزات مراکز داده است.

ژیانی با اشاره به خدمات این پلتفرم در بخش هوش تجاری، یادآور شد: استخراج، تحلیل و تجمیع شاخص‌های کسب و کاری کاربردها و خدمات در طول زمان، اطلاعات مفیدی از وضعیت روند کسب و کاری یک شرکت تا سازمان به مدیران و تصمیم سازان ارائه می‌دهد. از این شاخص‌ها و تحلیل‌ها در بسیاری از کسب و کارها برای ارائه داشبوردهای هوش کسب و کاری یا هوش تجاری استفاده می‌شود.

وی افزود: در این پلتفرم برای این منظور قابلیتی به نام شاخص کارایی سفارشی با تمامی حالت‌های مورد نیاز بهره‌برداران برای استخراج شاخص‌های کسب‌وکاری ایجاد شده است. با قابلیت داشبورد سازی سفارشی سامانه معین امکان ساخت انواع داشبورد روی این شاخص‌ها و تحقق هوش مصنوعی تجاری فراهم است.

ژیانی، تحقق مانیتورینگ جامع با پوشش انواع فناوری‌های زیر ساختی سخت افزاری و نرم افزاری و نیازمندی‌های مانیتورینگ، تحقق مانیتورینگ یکپارچه با افزایش مقیاس پذیری برای هر تعداد کاربر و فناوری به کمک مهندسی داده و کلان داده‌ و تحقق مانیتورینگ سازمانی با توجه به نیازمندی‌های سازمانی و چالش‌های امنیتی یک سازمان در مانیتورینگ یکپارچه را از مزایای این پلتفرم ذکر کرد.

این فناور اضافه کرد: مشتریان این پلتفرم بانک‌های ملت، رفاه و دی هستند و اخیرا همراه اول از سرویس ما در اسکیل بزرگ بهره برداری کرده و این شرکت کلیه تجهیزات خود را با استفاده از سامانه معین مانیتور می‌دهد.

ژیانی با اشاره به نحوه مانیتورینگ این سامانه برای خطایابی اظهار کرد: برای این پلتفرم می‌توان آستانه خطا تعریف کرد و در صورتی که شرایط سیستم بالاتر از این آستانه رفت، وضعیت غیرنرمال اعلام کند و با ارسال آلارمی به کاربر اطلاع رسانی می‌کند.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۱۸ تیر ۱۴۰۳ / ۰۹:۱۰
  • دسته‌بندی: دانش‌بنیان‌ها
  • کد خبر: 1403041812181
  • خبرنگار : 30057