برگزاری نمایشگاه گروهی عکس در فرهنگسرای جهاددانشگاهی مشهد

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی خراسان رضوی گفت: نمایشگاه گروهی عکس با محوریت آیین‌های عاشورایی و محرم در فرهنگسرای جهاددانشگاهی مشهد برگزار می‌شود.

سعید خدیوی در گفت‌وگو با ایسنا ضمن تشریح برنامه‌های جهاددانشگاهی خراسان رضوی ویژه ایام محرم اظهار کرد: امروز ۱۷ تیرماه، نمایشگاه گروهی عکس با حضور اعضای خانه عکس فرهنگسرای جهاددانشگاهی مشهد افتتاح می‌شود. این نمایشگاه با موضوع آیین‌های عاشورایی و مکان‌های عزاداری نمایشگاهی برپا می‌شود.

 وی با اشاره به زمان افتتاح نمایش گروهی عکس بیان کرد: این نمایشگاه به میزبانی فرهنگسرای جهاددانشگاهی مشهد در نگارخانه فردوسی تا روز بیست و چهارم تیرماه قبل از عاشورا ادامه دارد. علاقه‌مندان ‌می‌توانند همه روزه از ساعت ۱۷ الی ۲۰ از آن دیدن کنند.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی خراسان رضوی درباره آثاری که در نمایشگاه عکس گروهی به نمایش گذاشته می‌شود، افزود: طی فراخوانی حدود ۱۵۰ قطعه عکس گردآوری شد که از میان آن‌ها، ۴۰ اثر توسط مدرسان فرهنگسرا حول محور آیین‌های عاشورایی انتخاب شد که از امروز به نمایش گذاشته می‌شوند.

کارگاه خلق اثر نقاشی خط خون برگزار می‌شود

وی گفت: همزمان با برگزاری این نمایشگاه، خلق یک اثر نقاشی خط توسط استاد علیرضا بهدانی با عنوان خط خون به نمایش گذاشته می‌شود که اشعاری را در رسای سرور و سالار شهیدان در مقابل دیدگان بازدیدکنندگان، خطاطی می‌کنند. این کارگاه خلق اثر نقاشی از ساعت ۱۷ الی ۱۹ امروز ۱۷ تیرماه برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی خراسان رضوی با اشاره به اهمیت آموزشی و فرهنگی خلق این آثار اظهار کرد: خلق این آثار و به نمایش گذاشتن آن‌ها برای هنرجویان فرهنگسرا جنبه آموزشی دارد. همچنین به عنوان یک اثر نفیس در طول ماه محرم و صفر در یکی از فضاهای فرهنگسرا برای علاقه‌مندان به نمایش گذاشته می‌شود.

ویژه برنامه «ایستاده در تاریخ»

خدیوی به برگزاری ویژه برنامه «ایستاده در تاریخ» به همت مرکز فعالیت‌های قرآنی در روزهای سوم، چهارم، پنجم و هفتم محرم اشاره و اظهار کرد: در برنامه سه‌شنبه ۱۹ تیرماه (سوم محرم) با موضوع «عاشورا، برتر از جنبش، فراتر از اسطوره»، حجت الاسلام و المسلمین مجتبی الهی خراسانی، استاد حوزه علمیه مشهد و رئیس میز توسعه علوم اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی قم حضور خواهند داشت.

وی بیان کرد: روز چهارشنبه ۲۰ تیرماه و چهارم محرم موضوع «همبستگی ثقلین در شخصیت امام حسین (ع)» با سخنرانی آقای حسن حکیم‌باشی، استاد تفسیر و علوم قرآنی، و روز پنج شنبه ۲۱ تیرماه و پنجم محرم موضوع «عاشورا، حماسه احساس» با سخنرانی حجت‌الاسلام احمد مروارید، عضو هیأت علمی دانشگاه رضوی و روان‌درمانگر را تدارک دیده‌ایم.

خدیوی افزود: شروع این برنامه ساعت ۷ صبح در محل پردیس دانشگاه فردوسی، سازمان جهاد دانشگاهی خراسان رضوی، جنب ساختمان فرهنگی است.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۱۷ تیر ۱۴۰۳ / ۱۴:۵۴
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403041711877
  • خبرنگار : 50548