مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان خبر داد

اجرای طرح سوگواره بصیرت عاشورایی در ۱۲۳ بقعه متبرکه خراسان رضوی

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی  از برگزاری سوگواره بصیرت عاشورایی در ۱۲۳ بقعه متبرکه استان خبر داد.

حجت‌الاسلام محمد احمدزاده در خصوص برنامه‌های اداره‌کل اوقاف در ایام محرم در جمع خبرنگاران اظهار کرد: واقفان خیر اندیش همواره در طول اعصار اموالی را برای اقامه عزای سیدالشهدا(ع) وقف کردند و سازمان اوقاف و امور خیریه در این راستا و برای اجرای نیت این موقوفات در ایام محرم و صفر برنامه‌هایی را اجرا می‌کند.

وی افزود: برنامه‌های محرم امسال نیز همانند سال‌های گذشته در قالب طرح بصیرت عاشورایی در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه خراسان رضوی پیش بینی شده است.

احمد زاده عنوان کرد: این برنامه‌ها از امروز  آغاز شده و تا ۱۴ شهریور در تعدادی از بقاع متبرکه استان و برخی از موقوفات استان اجرا می‌شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی تصریح کرد: برگزاری سوگواره بصیرت عاشورایی در  ۱۲۳ بقعه متبرکه از مجموع ۳۰۴ بقعه متبرکه استان پیش‌بینی شده که این بقاع به لحاظ ظرفیتی که دارند مجری طرح هستند.

وی ادامه داد: ۷۹ هیأت مذهبی در اجرای طرح بصیرت عاشورایی مشارکت دارند و اولین برنامه این طرح تعویض پرچم‌های آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه استان بوده است.

احمدزاده اظهار کرد: ویژه برنامه نوجوانان حسینی با عنوان «احلی من العسل» در پنجم محرم با حضور نوجوانان در بقاع متبرکه پیش بینی شده است و طبق روال هر سال نیز در اولین جمعه از ماه محرم که مصادف با ششم محرم است برگزاری مراسم شیرخوارگان حسینی در ۳۵ بقعه از ساعت  ۹ تا ۱۱ ظهر در دستور کار است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی به برگزاری مراسم عزاداری تاسوعا و عاشورا اشاره کرد و گفت: برپایی نماز جماعت ظهر تاسوعا و عاشورا در ۶۹ بقعه متبرکه استان و خیابان‌های اطراف صورت خواهد گرفت همچنین مراسم شام غریبان حسینی برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: اجرای مراسم چهارپایه خوانی در ۱۸ بقعه متبرکه و میادین اصلی برخی از شهرستان‌ها، برگزاری همایش رهروان زینبی در ۱۱ محرم با حضور بانوان و اقامه عزای سالروز شهادت امام سجاد(ع) از دیگر برنامه‌های سوگواره بصیرت عاشورایی است.

احمدزاده ابراز کرد: برپایی خیمه‌های معرفت، ایستگاه‌های صلواتی، اجرای مسابقات معارفی از جمله برنامه‌های فرهنگی بصیرت عاشورایی است؛ ضمن اینکه تمام سعی ما این است که جایگاه قرآن در اقامه عزای حسینی حفظ شود و در برگزاری ویژه برنامه‌های بصیرت عاشورایی از قاریان ممتاز برای تلاوت دعوت به عمل خواهد آمد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی تصریح کرد: دعوت از سخنرانان شاخص و برجسته برای برپایی مجالس انجام شده است، همچنین در راستای اجرای طرح بصیرت عاشورایی مبلغانی به بقاع متبرکه اعزام شده‌اند.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۱۷ تیر ۱۴۰۳ / ۱۳:۵۳
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403041711813
  • خبرنگار : 50549