فرماندار رزن:

مشارکت چشمگیر رزنی‌ها حاصل اعتماد مردم از اقدامات انجام شده بود

فرماندار رزن گفت : مشارکت و حضور حماسی مردم ولایت مدار و قدرشناس شهرستان در انتخابات حاصل رضایتمندی مردم اقدامات دولت در سطح شهرستان رزن است.

علی‌اصغر غفاری‌آثار یکشنبه ۱۷تیرماه در جمع خبرنگاران با قدردانی از حضور پرشور و حماسی مردم در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری، اظهار کرد: از ابتدای دولت سیزدهم در شهرستان رزن تحول و انقلاب بزرگی در توسعه و رشد ایجاد شده و این رشد و توسعه شتاب گرفته است.

️وی با اشاره به خدمات ارزنده انجام شده دولت سیزدهم در طی سه سال گذشته در شهرستان رزن، گفت: توانستیم در شهرستان رزن برای نخستین بار اعتباراتی به میزان ۱۰برابر  سال‌های گذشته جذب کنیم، تمام نیازهای واقعی مردم که از ۴۵ سال گذشته در حوزه‌های مختلف در این شهرستان باقی مانده بود در دولت سیزدهم مرتفع شد.

️به گفته او کسب مشارکت ۷۰ درصدی در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری حاصل رضایتمندی مردم و اقبال عمومی به دستاوردها و اقدامات دولت در سطح شهرستان رزن است.
غفاری‌آثار با اشاره به حوزه سیاسی شهرستان، تصریح کرد: از نظر سیاسی و تقسیمات کشوری که از سال ۱۳۷۶ تاکنون یکی از مطالبات و نیازهای مردم منطقه بود بحث ضرورت بخش شدن بقراطی با ۴۰ هزار نفر جمعیت و ۵۰ روستای پرجمعیت در این دهستان بود که در دولت سیزدهم محقق شد.

️وی با اشاره به تامین نیازهای امنیتی شهرستان در بحث پاسگاه‌ها و اداره اطلاعات شهرستان در دولت سیزدهم، خاطرنشان کرد: شهرستان رزن دارای ۲۷ پروژه نیمه کاره باقی مانده از حدود  ۴۵ سال بعد از انقلاب بود که تمامی این پروژه‌ها بدون استثنا در دولت سیزدهم مشکل اعتبارات آن حل و مرتفع شده و در حال حاضر این پروژه‌ها در حال اجراست.

️غفاری‌آثار یادآور شد: در طی دو سه سال گذشته در دولت سیزدهم در حوزه راه‌های شهرستان با اعتباری افزون‌بر ۴۰ میلیارد تومان نقاط حادثه خیز شهرستان اصلاح شد که این اقدام موجب کاهش ۵۲ درصدی تصادفات منجر به فوت در شهرستان شده است.

️وی با بیان اینکه در شهرستان رزن در دولت سیزدهم مشکل ۴۰۰۰ واحد مسکونی مربوط به تعاونی‌ها که از حدود ۱۰و یا ۲۰ سال گذشته باقی مانده بود مرتفع و حل شد و توانستند پروانه ساخت بگیرند، افزود: در شهرستان رزن تا هفته دولت سال‌جاری تمام نیازها و تقاضای مردمی در حوزه نهضت ملی مسکن تامین و به آنان زمین لازم واگذار خواهد شد ضمن اینکه نیمی از افراد متقاضی واجد شرایط نهضت ملی مسکن شهرستان زمین لازم به آنان واگذار شده و در حال ساخت و ساز هستند.

فرماندار رزن با بیان اینکه در دولت سیزدهم در شهرستان رزن در حوزه‌های مختلف هیچ تقاضای مردمی نبوده که به آن رسیدگی نشده باشد، گفت: در شهرستان رزن دارای ۱۱ واحد راکد و تعطیل بودیم که در مدت کمتر از دو سال با پیگیری لازم و جهادی  از این تعداد واحد راکد تعداد هشت واحد دوباره احیا و به چرخه تولید بازگشتند که با احیای این تعداد از واحدها برای ۲۰۴نفر از جوانان منطقه اشتغال پایدار ایجاد شده است.

️نماینده عالی دولت در شهرستان رزن با اشاره به رشد چشمگیر توسعه گلخانه‌ها در این شهرستان در دولت سیزدهم، یادآور شد: شهرستان رزن قبل از دولت سیزدهم  دارای ۲۱ هکتار گلخانه بود که در دولت سیزدهم ۱۵ هکتار دیگر به میزان سطح گلخانه های شهرستان اضافه شده و ۱۱۷ هکتار دیگر نیز آماده دریافت تسهیلات هستند.

️وی با بیان اینکه شهرستان رزن دارای ۸۴ روستاست که در دولت سیزدهم ۷۲ روستای شهرستان با اعتباری افزون بر ۱۰۴ میلیارد تومان بهسازی و آسفالت شده‌اند، تصریح کرد: هیچ زمانی به اندازه دو سال گذشته در تمامی حوزه‌ها در شهرستان رزن تا به این اندازه کار انجام نشده بود.

️غفاری آثار با اشاره به حوزه بهداشت و درمان شهرستان رزن نیز گفت: پروژه بیمارستان ۱۵۰ تختخوابی رزن قبل از دولت سیزدهم تنها دارای ۲۴ درصد پیشرفت فیزیکی بود که اختصاص اعتبارات مناسب این پروژه هم اکنون به پیشرفت فیزیکی ۵۴ درصد رسیده است.

وی اضافه کرد: در دولت سیزدهم یک مرکز خدمات جامع سلامت در شهرستان رزن افتتاح شده، یک مرکز خدمات جامع سلامت کلنگ‌زنی شده که دارای ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی است ضمن اینکه یک مرکز خدمات جامع سلامت نیز به صورت ۱۰۰ درصد آماده افتتاح و بهره‌برداری است.

️غفاری آثار با اشاره به حوزه آب شرب شهرستان، بیان کرد: در حوزه آب شرب شهرستان  شش چاه آب شرب حفر شده که با وارد مدار شدن این تعداد از چاه‌ها تمام مشکلات آب شرب روستاهای شهرستان رزن مرتفع می‌شود.

️وی همچنین با بیان اینکه در دولت سیزدهم تمامی سالن‌های ورزشی سطح شهرستان تجهیز شدند، افزود: در کمتر از سه سال گذشته شش تا هفت زمین چمن مصنوعی در سطح روستاهای این شهرستان برای جوانان احداث شده است.

️غفاری آثار از آماده افتتاح و بهره‌برداری زمین چمن شهر رزن خبر داد و گفت: زمین چمن بزرگ شهر رزن از حدود  ۱۰ سال پیش رها شده بود که در دولت سیزدهم با صرف اعتباری افزون بر هفت میلیارد تومان این پروژه هم‌اکنون آماده بهره‌برداری شده است ضمن اینکه زمین چمن شهر دمق نیز در دست اجراست.

️وی با بیان اینکه پروژه استخر بانوان شهرستان رزن از سال ۸۹ به صورت نیمه تکمیل باقی مانده بود که این طرح در دولت سیزدهم با اختصاص اعتبارات لازم از محل اعتبارات سفر هم اکنون فعال شده است، تصریح کرد : با پیگیری‌های مستمر، فاز نخست کنار گذر شهرستان، حد فاصل پلیس راه تا ورقستان تکمیل و نهایی شده و در روزهای آتی با نصب علایم راهنمایی و رانندگی این مسیر زیر بار ترافیکی می‌رود.

وی افزود: این کنارگذر از پلیس راه رزن تا ورقستان به اتمام رسیده است و آماده بهره‌برداری است، ضمن اینکه با پیگیری‌های انجام شده و با توجه به اعتبار ۹۰ میلیاردی از محل لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ فاز دوم این پروژه از ورقستان تا خمیگان نیز فعال است و با تزریق بودجه قطعا رشد چشمگیری پیدا خواهد کرد.

️غفاری‌آثار ادامه داد: متاسفانه یکی از مشکلات اصلی شهر رزن تردد و عبور وسایل نقلیه عبوری از مسیر درون شهر رزن بود که از سال ۱۳۸۵ ناتمام مانده بود و در دولت سیزدهم به آن اهتمام ویژه‌ای داشتیم که در سفر ریاست  جمهور شهید به استان با پیگیری و تدابیر استاندار همدان توانستیم اعتبارات خوبی را برای رفع این مشکل و البته مسیر پرتردد و حادثه آفرین دمق به رزن داشته باشیم.

️فرماندار رزن گفت: اینها بخشی از اقدامات انجام شده در شهرستان رزن بود و خوشبختانه مردم در همه سطوح و در تمامی روستاها و شهرهای شهرستان شاهد توسعه و پیشرفت منطقه هستند و همین امر موجب شد تا بتوانیم اعتماد و رضایتمندی ولی‌نعمتان خود را شاهد باشیم و مردم نجیب، فهیم و بصیر شهرستان رزن با حضوری مسئولانه و مشارکتی تحسین برانگیز قدردانی خود را اعلام کردند و به‌طور قطع کار ما در ادامه سخت‌تر خواهد بود زیرا باید ضمن تلاش فزاینده در راستای بهبود وضعیت زندگی و آرامش خاطر جامعه بتوانیم سپاسگزار این اعتماد و حضور حماسی مردم هم باشیم .

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۱۷ تیر ۱۴۰۳ / ۱۱:۴۴
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403041711663
  • خبرنگار : 50037