تبدیل یک حمام قدیمی به کتابخانه‌ای مجهز در روستای مهدویه

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی ملایر از تبدیل حمام قدیمی روستای مهدویه به یک کتابخانه کاملاً مجهز با منابع و نُسخ مختلف خبر داد و گفت: با یک کار کاملاً جهادی این اتفاق فرهنگی رقم خورده است.

سید مهدی آخشیک در گفت و گو با ایسنا، افزود: بخش زند از جمله بخش‌های کم برخوردار شهرستان ملایر به شمار می‌رود به ویژه روستاهایی که در نزدیکی سد کلان قرار دارند، زیرساخت‌های فرهنگی لازم را ندارند.

وی ادامه داد: سال گذشته توسط فرماندار ملایر مصوب شد که زیرساخت فرهنگی در روستای مهدویه از توابع بخش زند ایجاد شود و در این راستا ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شد.

آخشیک با بیان اینکه به عنوان یکی از متولیان فرهنگی شهرستان از روستای مهدویه بازدید داشتیم و در نهایت یک حمام قدیمی و غیرقابل استفاده برای تجهیز و تبدیل شدن به یک کتابخانه شکیل انتخاب شد، افزود: بخشی از این حمام سال‌ها قبل توسط دهیاری بازسازی و مورد بهره‌برداری قرار گرفته بود، اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان ملایر نیز با اعتباری که فرمانداری در نظر گرفته بود و همچنین ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار داخلی اداره و کار جهادی پرسنل، فضایی حدود ۶۰ متر مربع را آماده و نوسازی کرد.

آخشیک با بیان اینکه در حال حاضر حمام قدیمی تبدیل به یک کتابخانه فوق‌العاده شکیل شده و آن فضای غیرقابل استفاده قبلی، کاملاً نوسازی، بازسازی و بهسازی شده است، افزود: در حال حاضر ۳۰۰۰ نسخه انواع کتب مختلف در این کتابخانه موجود است و تجهیزات استاندارد در آن نصب شده و ۱۰۰ نفر هم عضو دارد.

رئیس کتابخانه‌های عمومی ملایر با اشاره به خدمات‌رسانی مطلوب این کتابخانه، خاطرنشان کرد: این مکان به عنوان " پیشخوان کتابخوان یار مهربان" در روستای مهدویه راه‌اندازی شده است و "کتابخانه مادر و مرکزی" که نیرو و منابع آن را تامین می‌کند در واقع "کتابخانه شهید آزموده شهر زنگنه" است.

آخشیک با تاکید بر اینکه در حال حاضر منابع لازم و نیروی انسانی برای کتابخانه روستای مهدویه تامین شده است، افزود: در مجموع ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار برای این پروژه فرهنگی صرف و با استقبال بسیار خوب جوانان و نوجوانان و اهالی روستا مواجه شده است.

وی با بیان اینکه فعالیت این پروژه آغاز شده اما به‌طور رسمی در هفته دولت افتتاح می‌شود، گفت: احداث کتابخانه در مناطق کم‌برخوردار و روستایی و دور افتاده، از جمله کارهای فرهنگی ماندگار و تاثیرگذار در راستای اعتلای سطح دانش و فرهنگ جامعه به شمار می‌رود و همچنان در شهرستان ملایر ادامه می یابد.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه کار فرهنگی باید آرام و پیوسته صورت بگیرد، اظهار کرد: همکاری دهیاری روستای مهدویه و بخشدار زند باعث شد با کار جهادی همکاران ما در اداره کتابخانه‌ها، یک اتفاق نو و ماندگار رقم بخورد.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۱۷ تیر ۱۴۰۳ / ۱۱:۲۳
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403041711617
  • خبرنگار : 50038