به گزارش ایسنا، ارقام منتشرشده جدید نشان داد که ترافیک کانتینری با تغییر مسیر کشتیها به دماغه امید نیک به دلیل تنش در دریای سرخ، تقریبا متوقف شده است.
به گفته شرکت تحقیقاتی Drewry، شاخص ترکیبی کانتینری ۴۰ فوتی (۱۲.۱ متری) تا چهارم جولای به ۵۸۶۸ دلار افزایش یافت که طی ۶ ماه ۱۲۰ درصد افزایش ثبت کرده است.
همچنین شاخص جهانی کانتینر (WCI) در هفته منتهی به چهارم جولای ۱۰ درصد افزایش یافت. علاوه بر این، شاخص جهانی کانتینر نسبت به هفته مشابه سال گذشته ۲۹۸ درصد افزایش داشته که تغییر بسیار چشمگیرتری است.
کشتیها به دلیل این تنش، مسیر خود را به دماغه امید نیک در اطراف آفریقای جنوبی تغییر دادند و در نتیجه زمان سفر آنها ۱۰ تا ۱۴ روز افزایش یافته است و کل ترانزیت کشتیهای تجاری از دماغه امید نیک ۱۲۵ درصد جهش داشت.
بیزنس گزارش کرد، علاوه بر این، شاخص جهانی کانتینر برای کانتینرهای ۴۰ فوتی در مسیر شانگهای-نیویورک با ۱۳۷ درصد افزایش به ۹۱۵۸ دلار در ۶ ماه گذشته رسید، در حالی که در مسیر شانگهای-لس آنجلس با ۱۷۴ درصد افزایش به ۷۴۷۲ دلار رسید.
انتهای پیام