معاون راه و شهرسازی استان خبر داد:

تعیین تکلیف بیش از ۵۰۰ پرونده متقاضی مردمی در کمیسیون ماده پنج لرستان

معاون شهرسازی و معماری راه و شهرسازی لرستان گفت: در سه سال اخیر فقط در کمیسیون ماده پنج بیش از ۵۰۰ پرونده متقاضی مردمی را تعیین تکلیف کردیم و بیش از ۲۵۰ فقره پرونده در یک سال گذشته تعیین تکلیف شده و این رضایت مردمی را به دنبال داشته است.

برزو بردی‌نشین در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: راه و شهرسازی لرستان دبیر کمیسیون‌های تخصصی و کمیسیون موضوع ماده پنج قانون تاسیس شورای عالی و معماری ایران و به ویژه دبیرخانه کارگروه زیربنایی توسعه روستایی، عشایری و شهری و آمایش سرزمین محیط زیست ذیل شورای برنامه‌ریزی است.

وی ادامه داد: در سه سال اخیر، در کمیسیون ماده ۱۰۰، بیش از ۵۰۰ پرونده در استان تعیین تکلیف شده است.

معاون شهرسازی و معماری راه و شهرسازی لرستان گفت: همچنین در سه سال اخیر فقط در کمیسیون ماده پنج بیش از ۵۰۰ پرونده متقاضی مردمی را تعیین تکلیف کردیم و بیش از ۲۵۰ فقره پرونده را در یک سال گذشته تعیین تکلیف شده و این رضایت مردمی را به دنبال داشته است.

بردی نشین بیان کرد: در کارگروه زیربنایی که رفع موانع تولید را در دستور کار دارد و مرتبط با شعار سال است بیش از ۲۰ جلسه برگزار و در این سه سال دولت سیزدهم منجر به تعیین تکلیف ۳۰۰ پرونده شده که بیش از ۱۶۰پرونده در سال گذشته به سرانجام رسیده؛ این پرونده‌ها در جلسات مختلف کارگروه زیربنایی تعیین تکلیف شدند تا به رشد و تولید استان کمک شایانی کنند.

وی اضافه کرد: در حوزه نهضت ملی مسکن باتوجه به وضعیت ویژه لرستان، با مشاورین مختلفی قراردادهایی منعقد شده و زمین‌ها احصا و گزارش‌های توجیهی نیز احصا و طرح‌ها را در شورای عالی معماری ایران مطرح کردیم که خیلی از آنها مصوب شدن و در اختیار معاونت مسکن و ساختمان قرار گرفته‌اند.

معاون شهرسازی و معماری راه و شهرسازی لرستان از تهیه بیش از ۱۵ طرح جامع و تفصیلی خبر داد و گفت: سال گذشته شاهد جهش خوبی در این راستا بودیم و بیشتر طرح‌ها بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند که در اسرع وقت جهت تصویب به شورای عالی شهرسازی و معماری کشور ارسال خواهد شد.

انتهای پیام 

  • یکشنبه/ ۱۷ تیر ۱۴۰۳ / ۰۷:۲۵
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1403041711352
  • خبرنگار : 50177