رحمت رحمتنژاد در گفتوگو با ایسنا در راستای تبیین عملکرد شورای هماهنگی وزارت راه و شهرسازی در سه ساله دولت سیزدهم، بیان کرد: اداره کل راهآهن لرستان در مرکز محور ریلی جنوب واقع شده (از تهران _ تا بندرامام خمینی) است و راهآهن لرستان در میان این محور و در منطقهای سخت و صعبالعبوری قرار دارد که از قلب زاگرس عبور میکند و راهآهن لرستان را به عنوان دانشگاه راهآهن کشور میشناسند.
وی با بیان اینکه راهآهن لرستان از یک ابنیه خاصی برخوردار است و یکی از مناطق استراتژیکی راهآهن کشور محسوب میشود، افزود: طول راهآهن لرستان ۱۵۶ کیلومتر است اما شاید بهاندازه ۱۵۶۰ کیلومتر در بحث نگهدارب و ایمنسازی زحمت و هزینه دارد.
مدیرکل راهآهن لرستان با بیان اینکه طی سه سال گذشته و در دولت سیزدهم اتفاقات خوبی در راهآهن لرستان افتاد، گفت: رسالت راهآهن حمل بار و مسافر است، در این مدت در بحث تناژ بارگیری در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱، راهآهن لرستان ۴۰ درصد رشد داشته است و در بحث حمل کالا نیز ۴۶ درصد رشد داشتهایم.
رحمت نژاد، افزود: در سال ۱۴۰۰ نیز نسبت به سال ۹۹ نیز، ۷۳ درصد در بحث تناژ بارگیری و ۱۱۰ درصد در بحث حمل کالا(تن کیلومتر مبدا و مقصد) رشد داشتهایم.
وی گفت: در حوزه جابهجایی مسافر نیز در سال ۱۴۰۰ نسبت به ۱۳۹۹، ۴۱ درصد رشد، در سال ۱۴۰۱ نسبت به ۱۴۰۰، ۳۴ درصد رشد و در سال ۱۴۰۲ نسبت به ۱۴۰۱ نیز ۹ درصد رشد داشتیم.
مدیرکل راهآهن لرستان بیان کرد: محور ریلی لرستان در مناطق کوهستانی قرار دارد، ایمنی در راهآهن استان یکی از مهمترین مؤلفههای حملونقلی محسوب میشود، در این راهآهن ظرف یک سال گذشته ۶۰۰ شاخه ریل با اعتبار ۱۱ میلیارد تومان عوض شده است.
رحمتنژاد افزود: همچنین هفتدستگاه سوزن بتنی با اعتبار ۳۵ میلیارد تومان در راهآهن استان نصب شده، همچنین پنج هزار قطعه تراورس بتنی نیز در راهآهن استان تعویض شده است.
انتهای پیام