افشای جزئیات گذرنامه‌های آواره‌های سوری ساکن ترکیه در فضای مجازی

جزئیات میلیون‌ها گذرنامه متعلق به پناهجویان سوری در یک گروه تلگرامی ترکیه‌ای که خواستار خشونت علیه سوری‌ها شده، افشا شده است.

به گزارش ایسنا، وبگاه «میدل ایست آی» نوشت، اسکن‌های گذرنامه‌های متعلق به بیش از ۳.۳ میلیون آواره سوری ساکن در ترکیه در پی بالا گرفتن حملات با انگیزه نژادپرستانه علیه سوری‌ها در چند شهر این کشور در یک هفته گذشته، در فضای مجازی افشا شده‌اند.

بر اساس این گزارش یک حساب تگلرامی تحت عنوان «شورش ترکیه» اواخر روز پنجشنبه فایل کامپیوتری حاوی تصاویر اسکن شده از صفحات اول و دوم گذرنامه‌های متعلق به اتباع سوری به همراه جزئیات مکان آنها را منتشر کرد.

ادمین ناشناس این گروه تلگرامی اظهار کرده است: «بیایید با گذرنامه‌ها شروع کنیم و سپس ما آنها را شهر به شهر به اشتراک خواهیم گذاشت. کار همه آنها تمام خواهد شد.»

این کانال واقع در پیام‌رسان تلگرام شامل فراخوان‌هایی برای حمله به پناهجویان سوری در این کشور است.

وزارت کشور ترکیه در بیانیه‌ای با تایید این رخداد گفت افشای اطلاعات مربوط به سوری‌ها اتفاق افتاده اما اضافه کرد که فایل آن به‌روزرسانی نشده است.

این کانال گرامی و گروه پشتیبان آن بعدا تعطیل شدند. این وزارتخانه تصریح داشت که این کانال همچنین به دنبال تحریک «شورش» در محله کم‌درآمد «سلطان بیلی» در شهر استانبول بوده است.

در این بیانیه نوشته شده است: «ما دریافتیم فردی ۱۴ ساله مدیریت این کانال را بر عهده داشته است و شاخه پلیس محلی مختص کودکان در استانبول با آن برخورد کرد.»

«وسام شهله» اطلاعات افشا شده را واقعی می‌داند چون نام و اطلاعات شخصی خودش را در این اسناد پیدا کرد.

«ریاض»، یک فرد سوری ساکن استانبول نیز به میدل ایست آی بیان کرد که اطلاعات شخصی او در میان داده‌های افشا شده قرار داشته و نگران خانواده خود است.

روز یکشنبه شهر قیصریه ترکیه در پی انتشار این خبر که یک فرد سوری به یک دختر کم‌سن و سال تجاوز کرده است شاهد گسترش خشونت بود.

در پی این خشونت‌ها صدها نفر از مردم محلی در یکی از محلات فقیر نشین شهر چندین خودرو و فروشگاه متعلق به سوری‌ها را از بین برده و چند ساختمان را آتش زدند.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۱۶ تیر ۱۴۰۳ / ۱۵:۰۳
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403041611133
  • خبرنگار : 71415