احتمال خیزش گرد و غبار در چهارمحال و بختیاری

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به اینکه طی هفته جاری افزایش سرعت وزش باد در برخی استان‌های مرکزی به خصوص در مناطق کویری اصفهان ایجاد می‌شود، شرایط برای خیزش گرد و خاک وجود دارد و با توجه به جهت باد احتمال انتقال این ذرات به این استان وجود دارد

معصومه نوروزی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: طی هفته جاری آسمان استان صاف تا قسمتی ابری خواهد بود و وزش باد شدید سبب انتقال گرد و غبار به استان از مناطق همجوار می‌شود و تمام نقاط استان به خصوص شهرکرد و بروجن را تحت تاثیر ذرات معلق قرار می‌دهد به طوری‌که کیفیت هوا کاهش پیدا می‌کند.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه روز گذشته شهرستان لردگان با ۴۲ درجه سانتی‌گراد گرمترین نقطه استان بود، گفت: ۱۵ تیرماه گرم‌ترین روز سال جاری بود.

وی افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته بازفت با ۴۱ درجه سانتی‌گراد و مالخلیفه و اردل با ۴۰ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین ایستگاه‌های هواشناسی استان گزارش شدند.

نوروزی ادامه داد: بیشینه دما در شهرکرد نیز در شبانه‌روز گذشته به ۳۸ درجه سانتی‌گراد رسید و کمینه دما ۱۷ درجه سانتی‌گراد ثبت شد.

معاون توسعه و پیش‌بیینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: با توجه به اینکه طی هفته جاری افزایش سرعت وزش باد در برخی استان‌های مرکزی به خصوص در مناطق کویری اصفهان ایجاد می‌شود، شرایط برای خیزش گرد و خاک وجود دارد و با توجه به جهت باد احتمال انتقال این ذرات به این استان وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: از روز یکشنبه تا سه شنبه کاهش نسبی هوا را در سطح روز ایجاد می‌شود، و از روز چهارشنبه تا پایان هفته استقرار هوای گرم در سطح استان پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۱۶ تیر ۱۴۰۳ / ۱۴:۵۰
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1403041611117
  • خبرنگار : 50975