عضو شورای شهر شیراز مطرح کرد:

‌ تلاش برای توزیع متوازن امکانات شهری در محلات شیراز ‌

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر شیراز، گفت: با در نظر گرفتن همه مناطق شهری و با توجه به محلات کم برخوردار سعی کردیم که امکانات شهر به شکل متوازن بین تمام محلات توزیع شود.

افسانه خواست خدایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، در خصوص اقدامات شورای شهر در آستانه ورود به سال چهارم شورای ششم گفت: مجموعه شورای‌های شهر نهاد ناظر بر کار شهرداری‌ها هستند و مستقیماً دولتی محسوب نمی‌شوند.

وی ادامه داد: در آستانه سال چهارم شورای ششم هستیم و به عنوان رئیس کمیسیون برنامه و بودجه با توجه به رصد مستقیمی که بر بودجه، عملیات و عملکرد شهرداری دارم می‌توان به این نکته اشاره کرد که نسبت به سال اول که شورا اسلامی شهر را تحویل گرفتیم رشد چندین برابری و رشد ۵ درصدی بودجه را شاهد هستیم.

خواست خدایی اظهار کرد: طی سه سال گذشته رشد بودجه‌ای شهرداری از درآمدهای مختلف به دست آمده است و رشد عوارض به صورت بی‌رویه نبوده است. در واقع کار به گونه‌ای پیش رفت تا به شهروندان فشار وارد نشود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر شیراز بیان کرد: رشد پروژه‌های مختلف عمرانی، خدمات شهری و موضوعات فرهنگی نشان از تحولی دارد که با سیاست‌گذاری‌های شهر شیراز رقم خورده است.

وی با توجه به توزیع امکانات شهری در تمام مناطق شهر گفت: با در نظر گرفتن همه مناطق شهری و با توجه به محلات کم برخوردار، که سعی کردیم که امکانات شهری به شکل متوازن بین تمام محلات توزیع شود. در توزیع متوازن خدمات عمرانی، شهری و رفاهیات به مسائل مختلف توجه شده است.

خواست خدایی افزود: ۶ مأموریت در شهرداری لحاظ می‌شود که شامل مأموریت فرهنگی، کالبدی و شهرسازی، مأموریت خدمات مدیریت، ماموریت محیط‌زیست، حمل و نقل و ترافیک و مأموریت مدیریت بحران‌ است.

وی ادامه داد: در این ۶ مأموریت به نقطه مطلوب نرسیدیم ولی این رشد در تمام حوزه‌ها ملموس است و در برخی موضوعات بالاتر از توقع ما کار انجام شده است. اما گذشته از همه این‌ها باید تلاش‌ها افزایش پیدا کند. در حوزه شهرداری حتی برخی مواقع سه شیفت در حال تلاش هستند.

خواست خدایی اظهار کرد: شوراها با تصویب مصوبات بر عملکرد شهرداری و چگونگی اجرای این مصوبات نظارت می‌کنند. با توجه به اینکه سال آخر شورا است قطعاً تمرکز به سمت نظارت بر عملکرد و نظارت بر مصوبات قرار گرفته است. کلیه مصوباتی که برای مردم شهر در طول سه سال گذشته تصویب شده بخشی اجرایی و عملیاتی شده است و بخشی در حال انجام است.

وی با تاکید بر اینکه یکسری از ساختارها از گذشته در شهرداری دچار ایراد بوده‌اند، گفت:  در این سه سال سعی در اصلاح این ایرادات داشتیم، یکسری موارد حل شده و تعدادی هم هنوز اصلاح نشده است. برخی ساختارهای فسادزا در شهرداری بوده است که سعی در اصلاح این موارد هم داشتیم.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر شیراز افزود: در منطقه ۷ که یکی از مناطق کم برخوردار شهری است تا مناطق یک و ۶ که مناطق پر برخوردار است سعی در این داریم که هم پروژه‌های بزرگ مقیاس و عمرانی در آن‌ها دیده شود و هم پروژه‌هایی که نیازهای محلات را تامین کند. بحث آسفالت که به شکل منظم در حال توزیع است. لوله‌گذاری‌های مختلفی برای مشکل سیلاب قرار است انجام شود. همچنین تصفیه خانه لوکال که حتی در شرح وظایف مستقیم شهرداری نیست ولی امروز میبینیم که شهرداری در این خصوص هم فعال است.

وی با بیان اینکه یکی از شرح وظایف برنامه و بودجه منابع و سرمایه انسانی شهرداری است، افزود: بحث رفاهی کارکنان و مشکلات شهرداری آن‌ها یکی یکی در حال انجام شدن است. تک تک کمیسیون‌های شورای اسلامی شهر شیراز با جدیت موضوع نظارت بر رصد دقیق مصوبات را پیگیری می‌کنند تا ان‌شاءالله خدمات به نحو احسنت اجرا شود.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر شیراز ادامه داد: نکته دیگر سند جامع سومین حرم اهل بیت(ع) است. در واقع کلیه مجموعه‌ها بر اساس این سند برنامه‌های خود را اصلاح می‌کنند.

خواست خدایی گفت: شهرداری شیراز یک سند ۲۰ ساله دارد که به برش‌های پنج ساله و یک ساله بودجه‌ای تقسیم شده است. در نظر داریم تا پایان شهریور ماه چشم‌انداز برنامه ۲۰ ساله شهرداری را بر اساس سند چشم‌انداز سومین حرم اهل بیت(ع) اصلاح کنیم و بعد از آن تا پایان آبان ماه برنامه ۵ ساله هم اصلاح خواهد شد که بر همین اساس بودجه ۱۴۰۴ بر اساس سند چشم‌انداز سومین حرم اهل بیت(ع) تنظیم شود. درصدد هستیم چشم‌انداز پنج ساله بعدی را به‌گونه‌ای تنظیم کنیم که شورای بعدی با یک برنامه منظم پیش برود.

وی در خصوص پروژه سیما و منظر بیان کرد: در بحث سیما و منظر اتفاقات خوبی در شهر رقم خورده است. در بحث نورپردازی‌ها، المان‌های نوری،  تصاویر و تمثال ۳ هزار و ۶۰۰ شهید استان فارس در کل شهر نصب می‌شود، همچنین در ورودی‎‌های شهر تصویر ۴۰ شهید شاخص در سایز بزرگ که با هوش مصنوعی درست شده است را نصب کنیم.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز یادآور شد: سیاست‌گذاری بسیار خوبی در سیما و منظر داریم و تلاش داریم در بحث سیاست‌گذاری‌ها آن چیزی که به نفع مردم است انجام بگیرد.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۱۶ تیر ۱۴۰۳ / ۱۱:۵۶
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403041610928
  • خبرنگار : 50976