اردوی شمشیربازی ایران با فرانسه و مصر قبل از المپیک/ پورسلمان: فراز و نشیب زیادی داشتیم

سرمربی تیم ملی شمشیربازی سابر ایران از برگزاری اردوی مشترک در فرانسه خبر داد.

به گزارش ایسنا، پیمان فخری در جمع خبرنگاران در مورد وضعیت شمشیربازان بیان کرد: اردوی مشترکی را از ۲۶ تیر تا سوم مرداد در فرانسه با تیم ملی فرانسه و مصر داریم. دو روز قبل از افتتاحیه و سه روز قبل از آغاز مسابقات، بازیکنان وارد دهکده المپیک می‌شوند. المپیک مدال به شمشیربازی بدهکار است و ۱۲ سال است که دنبال مدال المپیک هستند. خودشان به بلوغ کامل رسیدند و خودشان می‌دادند این مدال چقدر ارزش دارد. در این یک سال بازیکنان زحمت زیادی کشیدند و جا دارد از زحمات امین قربانی تشکر کنم. 

او ادامه داد: هشت کشور در تیمی  المپیک شرکت می‌کنند و هشت تیم برتر دنیا حضور دارند. با تمام قوا و انگیزه می‌رویم. اردوی فرانسه بسیار تاثیرگذار است. السیسی از مصر  رنکینگ یک دنیا در این اردو حضور دارد. این اردو نقش بسیار مهمی دارد.

او در مورد اینکه تیم سابر در جام های جهانی بالا و پایین زیادی داشت و آیا این مسئله برطرف شد؟ گفت: مهم این است جلوی چه کسانی قرار می‌گرفتند. برای تیم های دیگر هم اتفاق می‌افتاد. تمرکز نقش بسیار مهمی دارد. نفراتی که زیاد شاخص نیستند برگ برنده ما در این دور از بازی‌ها هستند و می‌توانند تیم ما را برگرداندند. تمرکز نقش اساسی دارد. خوشحالم نفرات دیگر قوی شده‌اند تا برگ برنده ما در این دوره از بازیها باشند.

او در مورد رقابت با آمریکا در المپیک گفت: دور اول با آمریکا  مسابقه داریم که یکی از بهترین‌های تیم خودش است. در چند مسابقه اخیر رنکینگ ما افت کرد و قرعه سختی به ما خورد. متاسفانه مدتی تیم سرمربی نداشت. سال ۲۰۱۵ آمریکا را شکست دادیم که تیم یک دنیا است. در این مدت با این بازیکنان کار کردیم و تحلیل و آنالیز خوبی داشتیم و با تمام قوا حاضر می شویم.

پورسلمان: فراز و نشیب زیادی داشتیم

همچنین علیرضا پورسلمان رئیس فدراسیون شمشیربازی در این بازید بیان کرد: خوشبختانه از ابتدا شروع کسب سهمیه المپیک تمام اتفاقاتی که برای یک تیم حرفه‌ای باید باشد، سعی کردیم مهیا شود. فراز و نشیب های زیادی داشتیم، توانستیم موافقت آقای فخری را برای همکاری جلب کنیم و اینکه در المپیک پاریس کنار تیم باشد. اردوی هشت روزه در پاریس خواهیم داشت، بچه ها از نظر روحی و روانی آماده می شوند. 

او ادامه داد: از میان تیم‌هایی که در المپیک حضور دارند، سابقه شکست برخی مانند آمریکا را داریم. در بخش انفرادی هم نمایندگان تیم‌هایی مانند مجارستان را شکست دادیم. طی یک سال اخیر در مسابقات در مجارستان و گرجستان نتیجه گرفتیم. این نشان می‌دهد ظرفیت کسب سهمیه را داشتند و امیدوارم در المپیک هم موفق باشند.

پورسلمان همچنین گفت: از زمانی‌که فخری رفت رضایت او را گرفتیم که هر زمان نیاز باشد کمک کند. بعد از بازیهای آسیایی هانگژو رایزنی‌هایی داشتیم و بالاخره جایی که شرایط را داشتند، آمدند تا در کنار تیم باشد. وضعیت داوری امروز شمشیربازی طوری است که خیلی از مسابقات را رفتم تا خودم شرایط را ببینم و مدیریت کنم. حضور پیمان فخری که خود از داوران است در پاریس از این حیث هم کمک است.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۱۶ تیر ۱۴۰۳ / ۱۱:۴۳
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 1403041610917
  • خبرنگار : 71468

برچسب‌ها