راه‌اندازی آزمایشگاه اندازه‌گیری دقیق با هدف صرفه‌جویی ارزی

با راه‌اندازی آزمایشگاه اندازه شناسی از سوی یکی از شرکت های فناور، زمینه‌ای برای صرفه جویی ارزی و ورود محصولات داخلی به بازارهای بین المللی فراهم می‌شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، مهدی آذرآئین، مدیرعامل این شرکت با تأکید بر این‌که اندازه‌شناسی قانونی، مقررات و الزامات قانونی مرتبط با اندازه­‌گیری را پوشش می ­دهد، افزود: دولت­‌ها باید با ایجاد زیرساخت اندازه‌­گیری در کشور و با توسعه و حفظ استانداردها و شیوه‌های اندازه‌گیری شناخته شده بین‌المللی، سیستم اندازه‌گیری‌ یکپارچه و قابل اطمینان را فراهم کنند. در صورتی‌که کشورهای مختلف زیرساخت سیستم اندازه­‌گیری را برقرار کرده باشند در آن صورت به‌راحتی می‌توانند با هم معاملات تجاری و توسعه فناوری خود را انجام دهند.

وی با اشاره به اهمیت وجود آزمایشگاه‌های اندازه‌شناسی در صرفه جویی ارزی و توسعه فناوری عنوان کرد: اگر به اندازه شناسی توجه مناسب نشود، پیامدهای منفی برای کشور دارد که از جمله آن می‌توان به خروج ارز از کشور، هدر رفتن منابع و سرمایه‌­های ملی، افزایش ناهنجاری‌های اقتصادی و اجتماعی در سطح جامعه، از بین رفتن اطمینان از سطح مناسب کمی و کیفی تولیدات و خدمات در جامعه و همچنین تضییع حقوق تولیدکنندگان و مصرف­‌کنند­گان کالا و خدمات اشاره کرد.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان ادامه داد: آزمایشگاه اندازه‌شناسی قانونی که با تکیه بر توان فناوران ایرانی مستقر در این شرکت به سرانجام رسید، منجر به ایجاد اطمینان نزد افراد جامعه در داد و ستدها و خدمات عمومی، افزایش بهره­‌وری در نظام ملی و ارتقای اعتبار در نظام بین‌­المللی، ایجاد رونق اقتصادی و کسب و کار در جامعه، اطمینان از سطح کیفی تولید کالا و خدمات، حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنند­گان، توسعه نظام کیفی کشور و ... خواهد شد.

این مجموعه دانش‌بنیان دارای گواهی تائید صلاحیت از سازمان ملی تائید صلاحیت بوده و همکار سازمان ملی استاندارد در زمینه اندازه‌شناسی و از اعضای توانمند شبکه آزمایشگاهی فناوی‌های راهبردی است.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۱۶ تیر ۱۴۰۳ / ۱۱:۴۲
  • دسته‌بندی: دانش‌بنیان‌ها
  • کد خبر: 1403041610914
  • خبرنگار : 30057