فخری: المپیک یک مدال به شمشیربازی بدهکار است/ پاکدامن: در جهان به یک برند تبدیل شده‌ایم

سرمربی تیم ملی شمشیربازی سابر ایران گفت: المپیک یک مدال به شمشیربازی بدهکار است و نمی دانم در طالع آنها چه چیزی نوشته شده است.

به گزارش ایسنا، کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان از اردوی تیم ملی شمشیربازی سابر ایران اعزامی به المپیک پاریس بازدید کرد. 

پیمان فخری در این بازدید بیان کرد: شمشیربازی سابر در یک ماراتن یک سال و نیمه توانست سهمیه المپیک را بگیرد و در مسابقات سختی شرکت کردند. تیم‌های بزرگی چون ژاپن و چین نتوانستند سهمیه بگیرند اما ایران توانست. تمرینات خوبی  را پشت سر گذاشتند. متاسفانه تیم چند ماه بدون مربی بود اما الان در شرایط خوبی هستند.

او ادامه داد: احساسم این است المپیک یک مدال به شمشیربازی بدهکار است اما اینکه در طالع آنها چه چیزی نوشته شده نمی‌دانم. رقابت سختی دارند. گرفتن مدال دور از دسترس نیست. امیدوارم دست به دست هم بدهند و مدال تاریخی و ارزشمند بگیریم. ۱۲ سال گذشته چشم به راه این مدال بودیم و همه زحمت کشیدند تا به این مدال برسند. 

پاکدامن: یک برند در شمشیربازی شده‌ایم/ مدال المپیک کم داریم 

همچنین علی پاکدامن کاپیتان شمشیربازی سابر ایران در این بازید بیان کرد: از شما ممنون هستم که تشریف آوردید. حضور شما باعث دلگرمی ماست. شمشیربازی ایران همه کار کرده است؛ از سال ۲۰۱۶ با آقای فخری چهارم المپیک شدیم، در جام جهانی مقام اول را کسب کردیم، ایتالیا را در سال ۲۰۱۹ در ایتالیا شکست دادیم، بر مجارستان غلبه کردیم و به یک برند در دنیا تبدیل شده‌ایم. این برند فقط یک مدال المپیک کم دارد. امیدوارم نماینده شایسته‌ای برای کشورمان باشیم و مردم را خوشحال کنیم.

پاکدامن همچنین در جمع خبرنگاران گفت:  ۲۰ روز دیگر آوردگاه المپیک است و خوشحالم برای بار سوم به المپیک می‌روم. امیدوارم نماینده شایسته‌ای برای ایران باشم و دل مردم را شاد کنم. تمام تلاش خود را به کار می‌گیرم تا بهترین نتیجه را کسب کنم. تمرینات خوبی داریم و بعد از المپیک ۲۰۲۱ تا امروز استراحت نکردم و امیدوارم نتیجه آن را در المپیک ببینم.

او افزود: به حضور فخری نیاز داشتیم. همه ما از ۲۰۰۸ تا امروز و ۱۶ سال شاگرد او بودیم. وقتی فخری نبود باز هم نظارت داشته و خیلی به ما کمک کرده است. امیدوارم این طلسم ۱۲ ساله را با فخری بشکنیم‌.

رهبری: در المپیک توکیو تجربیات زیادی به دست آوردم 
به گزارش ایسنا، محمد رهبری ملی‌پوش شمشیربازی نیز در جمع خبرنگاران بیان کرد: برنامه بلندمدت برای المپیک داشتیم. تمام برنامه‌ریزی ما بعد از المپیک توکیو تمدید سهمیه تیمی بود و سپس دنبال گرفتن مدال بودیم. آخرین مسابقه ما قهرمانی آسیا کویت بود و مدال برنز خود را در قهرمانی آسیا تکرار کردم. به آمادگی خودمان نزدیک می‌شویم. در اردوی فرانسه تلاش می‌کنیم به ۱۰۰ درصد آمادگی برسیم.

رهبری در پاسخ به این پرسش که در دومین المپیک خود چقدر متفاوت از المپیک توکیو ظاهر می‌شود؟ گفت: المپیک توکیو با فاصله‌ای که افتاد به گونه‌ای دیگر برگزار شد. امیدوارم در فرانسه المپیک خوبی را پیش رو داشته باشیم. از المپیک توکیو ‌تجربیات بالایی به دست آوردم. جو المپیک متفاوت از هر رویداد دیگری است. در  المپیک توکیو از چهار تیم برتر با ناداوری جا ماندیم. در المپیک پاریس تلاش می‌کنیم با اختلاف ببریم و به جمع چهارتیم برتر برویم. 

او افزود: المپیک توکیو خیلی با پاریس فرق دارد. روز اول نمی‌توانستیم بخوابیم و روز مسابقه به مشکل خوردیم. در این دوره خواب خود را مدیریت و جو سالن را تصویرسازی می‌کنیم. 

انتهای پیام

  • شنبه/ ۱۶ تیر ۱۴۰۳ / ۱۱:۱۰
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 1403041610879
  • خبرنگار : 71468

برچسب‌ها