چادر کمپینگ چیست و چگونه آن را انتخاب کنیم

کمپینگ با خانواده یا دوستان یک تفریح ​​جذاب برای بسیاری از ماست، اما برای کمپینگ ما به لوازمی نیاز داریم و یکی از این لوازم ضروری برای کمپینگ، چادر است. اگر نمیدانید چادر کمپینگ چیست؟

به گزارش ایسنا به نقل از فروشگاه کوهنوردی اسنوهاک، چادر کمپینگ یک پناهگاه قابل حمل و سبک است که برای اسکان در طبیعت مورد استفاده قرار میگیرد. این نوع از چادرها معمولا با پارچه های ضد آب و سبک ساخته شده اند و به افراد امکان می دهد زمانی که در فضای باز و طبیعت هستند از آن به عنوان خانه خود استفاده کنند.

چادرها وسیله مهمی برای کمپینگ هستند، اما همانطور که در بالا هم ذکر کردیم، تنها وسیله لازم نیستند. نقش آن در کمپینگ محدود است. به طور کلی، چادر برای کمپینگ قول گرم نگه داشتن را نمی دهد و کیسه خواب کمپینگ وسیله ای است که وظیفه گرم نگه داشتن ما را در طبیعت برعهده دارد.

در زمان انتخاب و خرید چادر کمپینگ موارد مختلفی وجود دارد که باید در نظر بگیرید.

ظرفیت خواب چادر

هنگام انتخاب چادر، ابتدا مدلی را بر اساس اندازه گروه خود انتخاب کنید و اینکه آیا ممکن است به فضای اضافی برای دوستان، وسایل های اضافی نیاز داشته باشید یا خیر.

هنگام ارزیابی ظرفیت چادر، توصیه کلی ما این است: تناسب نزدیک را فرض کنید. اگر به دنبال فضای بیشتری هستید، ظرفیت چادر خود را یک نفر افزایش دهید.

چادر فصلی

چادرهای کمپینگ معمولا به سه فصل (بهار، تابستان و پاییز) که محبوب ترین هستند، چادر چهار فصل و چادر آلپاین تقسیم می‌شوند.

شما باید قبل از خرید چادر کمپینگ از خود بپرسید که هر سال در چه فصل یا محیطی می خواهید از چادر استفاده کنید؟

چادرهای سه فصل برای استفاده در فصل های بهار، تابستان و پاییز طراحی شده اند. این نوع چادرها عموما دارای ساختار ساده‌ تر و سبک تری هستند و بیشتر برای افرادی که به دنبال یک چادر خاص برای ماجراجویی های کمپینگ در فصل های گرم سال هستند مناسب است.

چادرهای چهار فصل برای استفاده در هر چهار فصل سال مناسب هستند. آنها دارای ساختار بلندتر، محکم تر و معمولا وزن بیشتری هستند که بر ضد انواع آب و هوا مقاومت بیشتری دارند. چادرهای چهار فصل برای کمپینگ در مناطقی با شرایط آب و هوایی متنوع و سخت تر ایده‌ال است.

چادرهای آلپاین برای استفاده در مناطقی با شرایط آب و هوایی بسیار سخت مانند قله های مرتفع طراحی شده‌اند. آنها دارای ساختار بسیار محکم، مقاوم و معمولا دارای تفکیک اتاق های داخلی برای جلوگیری از گرمای زیاد یا سرما میباشند. این نوع چادرها برای کمپینگ و سفرهای ارتفاعاتی مناسب هستند.

ساختار و طراحی

چادر باید از جنس باکیفیت و مقاوم ساخته شده باشد و قابلیت مقاومت در برابر آب و باد را داشته باشد. همچنین حتما توجه کنید که چادر دارای ساختار مناسب و ساده باشد تا بتوانید آن را به راحتی برپا و جمع کنید.

وزن

چادر باید سبک و قابل حمل باشد تا به راحتی بتوانید آن را حمل کنید.

ارتفاع

اگر دوست دارید هنگام تعویض لباس بایستید یا از هوای یک سقف بلند لذت ببرید، به دنبال یک چادر کمپینگ با ارتفاع بلند باشید.

طول کف چادر

اگر قد بلند هستید (بیش از 180 سانتی متر) یا فضای بیشتری را دوست دارید، چادری با طول کف 230 سانتی متر (به جای معمولی 200-220 سانتی متر) در نظر بگیرید.

میله ها

بهتر است میله های چادر از مواد مقاومی مانند آلومینیوم باشد، زیرا آلومینیوم سبک است، در عین حال قدرت تحمل بار بالایی دارد و همچنین ماندگاری بیشتری هم نسبت به مواد دیگر دارد.

درب چادر

هنگام انتخاب چادر، به تعداد درهای مورد نیاز و همچنین شکل و جهت آنها فکر کنید. اگر با خانواده یا دوستان خود کمپ می زنید، چندین در به شما کمک می کند تا از بالا رفتن از روی یکدیگر هنگام استراحت خودداری کنید. همچنین به این نکته هم توجه داشته باشید که باز و بسته شدن درها چقدر آسان یا پر سر و صدا هستند.

تهویه

پانل های مشبک اغلب در سقف، درها و پنجره های چادر استفاده می شود. این امکان مشاهده و افزایش تهویه متقابل را برای کمک به مدیریت تراکم فراهم می کند. برای آب و هوای گرم و مرطوب، به دنبال پانل های مشبک بزرگتر باشید.

جیب / قلاب

وجود جیب هایی در داخل چادر  برای قرار دادن تلفن، کیف پول، ساعت، عینک و غیره همیشه خوب است تا از زیر پا گذاشتن در امان بمانند و زیر کیسه خواب قرار نگیرند.

همچنین وجود یک قلاب روی سقف چادر، برای آویزان کردن چراغ می تواند مفید باشد.

قیمت چادر کمپینگ

در نهایت، موردی که بسیار مهم است و باید به خوبی در مورد آن تحقیق کنید، قیمت خرید چادر کمپینگ است. قیمت چادر باید با کیفیت آن مطابقت داشته باشد. البته برخی از برندها ممکن است قیمت بالایی داشته باشند اما در مقابل کیفیت لازم را هم نداشته باشند.

همچنین برخی از برندها مانند اسنوهاک، نسبت به قیمتی که دارند، چادر کمپینگ بسیار با کیفیت تری ارائه می دهند.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • شنبه/ ۱۶ تیر ۱۴۰۳ / ۱۱:۰۰
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1403041610871
  • خبرنگار :