ضرورت تعریف چشم‌انداز دقیق برای فضای سبز شهری ابهر

شهردار ابهر گفت: باید چشم‌اندازی برای فضای سبز ابهر تعریف و بر حسب آن عمل شود تا در حفظ و نگهداری این فضاها به مشکل نخوریم‌.

رضا حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با بیان اینکه فضای سبز ابهر نسبت به شهرهای همجوار و شهرهای مشابه وسعت زیادی دارد، تصریح کرد: با توجه به این وسعت باید تلاش شود برای آبیاری تمام فضای سبز شهری از آب خام استفاده شده و از آبیاری مکانیزه به جای آبیاری سنتی استفاده شود.

وی با تاکید بر اینکه لوله‌کشی آب خام شهری در حال انجام است و تمام تلاش‌مان این است که سریعا این موضوع در چرخه آبیاری قرار گیرد، ادامه داد: بحث دیگر که در این حوزه باید مورد توجه قرار گیرد کاستن از حجم فضاهای سبز زائد شهری است.

حیدری با توضیح اینکه گسترش فضای سبز در مناطقی که زیرساخت وجود دارد بلامانع است، تصریح کرد: با توجه به مشکلاتی که در حوزه آب و خشکسالی وجود دارد باید تلاش شود که از گسترش فضای سبز در مناطقی که زیرساخت وجود ندارد و یا نیاز به آن نیست جلوگیری شود.

شهردار ابهر با اشاره به اینکه هماهنگی و هم‌افزایی کلید اصلی پیشرفت و توسعه هر شهری به شمار می‌رود، اظهار کرد: در کنار گلخانه سنتی یک گلخانه صنعتی نیز باید برای ابهر راه‌اندازی شود که نه تنها خواسته‌های خود شهر را تامین کند بلکه خواسته های شهرهای اطراف را تیز پوشش دهد که در این راستا می‌توان از ظرفیت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی نیز بهره گرفت.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۱۶ تیر ۱۴۰۳ / ۱۰:۰۳
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1403041610797
  • خبرنگار : 50163