پایان کار نیمه‌تمام خراسانی‌ها با حضور دوباره پای صندوق‌های رأی

خراسانی‌ها بار دیگر در روز جمعه ۱۵ تیرماه در پای صندوق‌های رأی حماسه آفریدند اما این بار باشکوه‌تر از همیشه شکوه حضور خود را در تاریخ ماندگار کردند؛ خراسانی‌ها آمدند تا کار نیمه‌تمام خود را با انتخاب فرد مورد نظر برای اعطای مسئولیت رئیس دولت چهاردهم به اتمام برسانند.

مردمی که مهره بازی شطرنج دشمنان نظام نشدند و با چشم باز و با بصیرت برای سربلندی ایران پای صندوق‌های رأی آمدند و سرنوشت چهار سال سکان‌دار قوه مجریه کشور را مشخص کردند.

۱۵ تیرماه روز سرنوشت سازی برای ایران بود، همه پای کار آمدند پیر و جوان، دختر و پسر و انگشتان نشانه‌ای که برای امنیت، رنگ انتخابات گرفت و بازهم موجب تحقیر دشمن شد.

مردم از حماسه حضور گفتند

رضا انگشت اشاره آبی شده‌اش را نشانم می‌دهد و می‌خندد. او از اینکه توانسته با حضور در پای صندوق رأی و با انتخابش برای اولین بار در سرنوشت سیاسی کشورش دخالت داشته باشد، خوشحال است.

او که به همراه پدر و مادرش پای صندوق رأی حاضر شده است، گفت: برای اینکه بهترین فرد را بتوانم انتخاب کنم همه مناظره‌ها را دیده و حرف‌های نامزدهای انتخاباتی را به خوبی شنیده‌ام.

وی افزود: امیدوارم هر کس راهی پاستور شد بتواند برای کشور و رفع مشکلات مثمر ثمر باشد و به وعده‌ها و شعارهایش عمل کند.

رضا با بیان اینکه نمی‌توان نسبت به انتخابات بی‌تفاوت بود، گفت: اینکه حضور مردم ایران در پای صندوق‌ها نسبت به دور اول افزایش داشته بسیار خوشحال هستم.

افزایش مشارکت در تمامی شهرستان‌ها

بر اساس گزارش‌های تهیه شده از شهرستان‌های مختلف خراسان رضوی، بر اساس تعرفه‌های استفاده شده، شاهد افزایش مشارکت مردم نسبت به دور اول بودیم. مشارکت مردم استان برای تعیین سرنوشت خود چشمگیر بود. جلوه تماشایی حضور مردم به انگیزه تکمیل حماسه حضور خود، پای صندوق‌های رأی باز هم آمدند تا نهمین رئیس جمهور کشور را انتخاب کنند و قرار است با همدلی برای اعتلای کشور تلاش کنند.

زلزله مانع حضور دوباره مردم کاشمر در پای صندوق‌های رأی نشد

رئیس ستاد انتخابات شهرستان کاشمر با تقدیر از حضور پرشور مردم کاشمر در پای صندوق‌های رأی با وجود گرفتاری‌های مناطق زلزله‌زده اظهار کرد: ۲۵۰۰ نفر عوامل اجرایی، بازرسی، نظارتی، انتظامی، امنیتی، ستادی و خدماتی کار برگزاری مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در این شهرستان را برعهده داشتند.

حجت اله شریعتمداری بیان کرد: افتخاری برای جمهوری اسلامی ایران و مردم است که برگزار کنندگان و ناظران انتخابات خود مردم بوده و کار برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را عهده‌دار بودند.

وی با اشاره به افزایش ۱۷ درصدی تعداد شعب اخذ رأی در این دوره از انتخابات افزود: برای دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در شهرستان کاشمر بالغ‌بر ۹۷ شعبه اخذ رأی پیش‌بینی شد که از این تعداد ۵ شعبه به صورت سیار، ۶۱ شعبه در شهر کاشمر، ۱۳ شعبه در روستاهای بخش فرح دشت و ۲۳ شعبه نیز در روستاهای بخش مرکزی مستقر شدند.

مشارکت بالای ۸۰ درصدی مردم رشتخوار در انتخابات

 حسین باهوش، فرماندار رشتخوار با اشاره به افزایش مشارکت مردم رشتخوار در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری، گفت: برای این دوره از انتخابات ۵۳ شعبه اخذ رأی پیش‌بینی شد که از این تعداد ۳۹ شعبه سیار و باقی ثابت بودند.

وی با تأکید بر اهمیت مشارکت مردم در انتخابات، اظهار کرد: میزان بالای مشارکت و حضور مردم در پای صندوق‌های پشتوانه محکمی برای نظام بود.

مردم خلیل‌آباد با حضور در پای صندوق‌های رأی پیشرو در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی

فرماندار خلیل‌آباد با تقدیر از حضور پرشور مردم و آفریدن حماسه حضور در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری گفت: میزان مشارکت شهروندان خلیل‌آباد در دور اول انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری ۵۳ درصد بود، در دور دوم نیز میزان مشارکت مردم بالا بود.

رئیس ستاد انتخابات شهرستان خلیل‌آباد امانت‌داری آراء مردم را خط‌ قرمز مجریان انتخابات دانست و گفت: ۱۰۰۰ نفر در امر برگزاری انتخابات با ستاد شهرستان همکاری داشتند.

برگزاری انتخابات در سلامت کامل

فرماندار خوشاب هم با تأکید بر اینکه همه تلاش ما برگزاری انتخابات در سلامت کامل بوده است، اظهار کرد: با توجه به حساسیت انتخابات و با عنایت به اینکه ما به عنوان مجریان وظیفه صیانت از آرای مردم را داشتیم بر بی‌طرفی کامل عوامل برگزاری انتخابات تأکید شد.

محمود شم آبادی گفت: ۴۵ شعبه اخذ رأی در شهرستان فعالیت داشتند و برای حضور نمایندگان نامزدها در شعب اخذ رأی شهرستان خوشاب حدود ۶۰ کارت صادر شد.

وی گفت: در این دوره نمودار مشارکت هر روستا را جداگانه منتشر خواهیم کرد و از روستاهایی که بیشترین مشارکت را داشته باشند تقدیر خواهد شد.

مبنای کار مجریان انتخابات قانونمندی، امانت‌داری و عدالت محوری

فرماندار بردسکن با تقدیر از خلق حماسه حضور در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری گفت: بیش از ۲۰۰۰ نفر به عنوان عوامل اجرایی کار برگزاری انتخابات را در این شهرستان برعهده داشتند و برای تمامی نمایندگان نامزدها در شعب اخذ رأی کارت صادر شد.

 علی دهقان‌زاده در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: مردم با حضور خود در پای صندوق‌های اخذ رأی، به ندای رهبر معظم انقلاب پاسخ دادند و یکی از بزرگترین و حساس‌ترین انتخابات در تاریخ انقلاب اسلامی را رقم زدند.

حضور پرشور مردم گناباد پای صندوق‌های رأی

فرماندار گناباد گفت: حضور پرشور مردم در پای صندوق‌های اخذ رأی در مرحله دوم نیز قابل تقدیر است.

رضا نصیری در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: ۹۱ شعبه اخذ رأی در شهرستان گناباد در نظر گرفته شد و امیدواریم رئیس جمهور منتخب که با رأی مردم انتخاب شده است برای اعتلای کشور تلاش کند.

 خلق حماسه حضور در سبزوار

فرماندار شهرستان سبزوار با اشاره به افزایش حضور مردم در پای صندوق‌های رأی این، از خلق حماسه حضور مردم قدردانی کرد.

حسین ابراهیمی کردیانی، در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: ۲۰۴ شعبه رأی‌گیری برای شهرستان پیش‌بینی شده بود و مردم از همان ساعات اولیه روز جمعه پای صندوق‌های رأی حضور یافتند.

وی با اشاره به همکاری حدود ۴۰۰۰ نفر عوامل اجرایی در برگزاری دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: با توجه به ظرفیت‌های نظام جمهوری اسلامی ایران که برآمده از رأی مردم است، انتخابات اقتدار و عزت نظام و امنیت، توسعه و پیشرفت کشور را به همراه دارد.

رقم خوردن برگ زرین حضور مردم قوچان در انتخابات

برای دور دوم انتخابات ریاست جمهوری در شهرستان قوچان ۱۸۴ شعبه اخذ رأی پیش‌بینی شد و مردم با مشارکت بالای خود برگ زرینی از حماسه حضور خود در انتخابات رقم زدند.

عباسعلی صفایی فرماندار شهرستان قوچان نیز اظهار کرد: مردم این شهرستان در دور دوم بسیار پرشورتر از دور اول پای صندوق‌های رأی حضور یافتند که با این حضور برگ زرینی برای نظام‌ جمهوری اسلامی رقم خورد.

سرنوشت خوب، با یک انتخاب خوب

فرماندار نیشابور نیز با اشاره به اینکه مردم ایران عزیز همیشه در عرصه‌های مهم نظام پیشرو و پیشقدم بوده و حماسه‌ها خلق کرده‌اند، گفت: در انتخاب رئیس جمهور نیز آنان با یک انتخاب خوب، سرنوشت خوبی برای کشور رقم می‌زنند.

مهدی دونده با تقدیر از مردم شهرستان که میزان مشارکت و حضور آنان در پای صندوق‌های رأی نسبت دوره اول انتخابات ریاست جمهوری بیشتر بود، اظهار کرد: برای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ۲۷۷ شعبه در شهرستان در نظر گرفته شد و حدود ۵۰۰۰ نفری در برگزاری انتخابات ریاست جمهوری شهرستان نیشابور مشارکت داشتند.

رئیس ستاد انتخابات نیشابور افزود: امیدوارم با رأی بالای مردم، دشمنان نظام اسلامی مأیوس شوند و حضور مردم در انتخابات موجب آبرو و اقتدار برای نظام جمهوری اسلامی شده باشد.

به هر حال ۱۵ تیرماه با برگزاری انتخاباتی پرشور به پایان رسید، همه گروه‌های سیاسی و احزاب و مردم همیشه در صحنه باید برای داشتن ایرانی آباد تلاش کنیم.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۱۶ تیر ۱۴۰۳ / ۰۹:۵۹
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403041610786
  • خبرنگار : 30147