مشارکت مردم؛ سربلندی نظام

افزایش مشارکت مردم گیلان در دور دوم انتخابات/شمارش آرا در برخی شعب روستایی آغاز شد

استاندار گیلان با اشاره به افزایش مشارکت مردم گیلان در دور دوم انتخابات، گفت:شعب روستایی و سیار اگر مراجعه کننده ای ندارند می توانند شمارش آرا را آغاز کنند، هر شعبه روستایی و سیار که مراجعه کننده دارد باید تا ساعت ۲۴ اخذ رای داشته باشد.

اسدالله عباسی لحظاتی قبل در جمع خبرنگاران مستقر در ستاد انتخابات استان گیلان ضمن قدردانی از مشارکت مردم گیلان در انتخابات، اظهار کرد: به همه دست اندرکاران برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری، هیات های اجرایی، نظارت، بازرسی، امنیتی و انتظامی که تا این وقت مشغول اخذ رای هستند، خداقوت می گوییم.

وی با بیان اینکه براساس ابلاغیه وزارت کشور اخذ رای تا ساعت ۲۴ در شعب شهری تمدید می شود و شعب روستایی و سیار اگر مراجعه کننده ای ندارند می توانند شمارش آرا را آغاز کنند، افزود: هر شعبه روستایی و سیار که مراجعه کننده دارد باید تا ساعت ۲۴ اخذ رای داشته باشد.

استاندار گیلان با بیان اینکه میزان مشارکت مردم گیلان در دور دوم انتخابات از مرز ۴۲ درصد عبور کرد و تا این لحظه شاهد افزایش ۱۰ درصدی مشارکت نسبت به دور اول هستیم، گفت: صمیمانه از همه مردم گیلان به ویژه جوانان تشکر و قدردانی می کنم.

عباسی ادامه داد: بیشترین مشارکت استان مربوط به بازه سنی ۱۸ تا ۲۵ سال بوده که ۷۰ هزار رای را به خود اختصاص داده است. احراز هویت ها ۸ درصد با شناسنامه و ۹۲ درصد با کارت ملی بوده است.

وی با بیان اینکه مشارکت به ترتیب در شهرستان های املش، سیاهکل، ماسال و آستارا بیشتر بوده، تصریح کرد:  ۴۸ درصد رای دهندگان بانوان و ۵۲ درصد آقایان بوده اند.

استاندار گیلان بااشاره به اینکه از همه اقشار امروز پای صندوق ها حاضر شدند و جلوه خاصی به دور دوم انتخابات بخشیدند، بیان کرد: افزایش مشارکت مردم استان در دور دوم نشان از این دارد که مردم بابصیر و آگاه گیلان به ندای مقام معظم رهبری لبیک گفتند و برای پیشرفت و عزت و تعالی نظام پای صندوق رای حاضر شدند. جا دارد از همه اصحاب رسانه، خبرنگاران، عکاسان، گزارشگران و تصویربرداران صدا و سیمای استان، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری گیلان که در ثبت این شکوه تلاش کردند؛ تشکر و قدردانی کنم.

عباسی افزود: از آیت الله رسول فلاحتی، نماینده محترم ولی فقیه در گیلان هم که در نخستین ساعت با حضور در یکی از روستاها رای خود را به صندوق انداختند، و هم‌چنین ائمه جماعات که مردم را به مشارکت پرشکوه تشویق کردند؛ تشکر و قدردانی می کنیم.

وی تاکید کرد: مردم عزیز اخبار و اطلاعیه های درست را از خبرگزاری های رسمی و صدا وسیمای گیلان دنبال کنند.

انتهای پیام

  • جمعه/ ۱۵ تیر ۱۴۰۳ / ۲۳:۰۸
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403041510621
  • خبرنگار : 50042