پروژه «سیدالشهدای خدمت» (پل تا پل) به طول ۲۴۰۰ متر و عرض ۲۶ متر در انتهای بلوار داراب از پل کابلی شهید رنجبر آغاز و به پل شهید نوری در زغالچال برای تردد آسان سارویها به هم پیوند خورد.
فاز نخست این پل به طول ۱۶۰۰ متر پس از ۱۲ سال عصر چهارشنبه ۱۳ تیر با حضور وزیر ورزش و جوانان، استاندار مازندران، نمایندگان ساری در مجلس، شهردار ساری، فرماندار و برخی مدیران استانی افتتاح شد.
رییس شورای شهر ساری گفت: از ساکنین جنوب شهر ساری هستیم و در این بیش از ۱۰ سال که پروژه پل تا پل بر زمین مانده است موجب شد تا شرمنده مردم باشیم.
پرویز شعبانی افزود: در طول یک دهه اخیر مردم جنوب شهر از داشتن خیابان مطلوب برخوردار نبودند این طرح عمرانی موجب شد تا بخشی از ترافیک شهر با این معبر، روان شود.
رئیس شورای اسلامی شهر ساری با بیان اینکه از مسئولان درخواست داریم تا بخشی از حق عمومی مردم با رسیدگی به زمینهایی که در داخل طرح قرار دارد ادای دین کنند و حق الناس بر گردنشان نباشد، افزود: این جاده ترانزیت چند محور است و مسیر رسیدن به امام هشتم را برای مردم استان و مسافران هموار میکند.
این مسئول با بیان این که اعتبار ملی به این پروژه اختصاص داده شد اظهار کرد: تلاش همه ما فقرزدایی از این منطقه و بهبود کیفیت زیست آنها است.
شهردار ساری نیز در این مراسم اظهار کرد: پروژه از پل کابلی تا پل شهید نوری ۲.۴ کیلومتر است. تملک بخشی انجام شد.
محمدحسین قبادی افزود: برای ۸۰۰ متر پایانی ۸۰ میلیارد تومان برای فاز بعدی به شهرداری داده شد که کفاف تملک را نمیدهد. اما پیگیری میکنیم تا این عدد برای احداث ابنیه و تملک لازم تامین شود.
شهردارساری با اشاره به اینکه امروز معادل ۹۰۰ میلیارد تومان هزینه این مسیر برآورد شده است، یادآور شد: تا پایان سال سعی میکنیم مابقی تملک و احداث جاده را داشته باشیم.
وی درباره سرعتگیرها گفت: کنترل سرعت توسط دوربینها باید انجام شود اما در حوزه ایتی پیگیر هستیم تا پایش تصویری با نصب ۸۰ دوربین کنترل سرعت به ۲۰۰ دوربین قبلی اضافه شود.
قبادی خاطرنشان کرد: در دور دوم سفر رئیس جمهوری ردیف بودجه ۸۰ میلیاردی برای این پروژه اختصاص یافت اما به دنبال افزایش هستیم و به ۳۰۰ میلیارد دستکم نیاز داریم.
انتهای پیام