محمدعلی فرجی در گفتوگو با ایسنا، اظهار کرد: درست اندیشیدن انسان از جمعآوری تجربههای ذهنی روزانه هر فرد حاصل میشود، بنابراین یک کودک باید بتواند بنویسد، زیرا نوشتنهای روزانه، اندیشه و خلاقیت او را پویا میکند.
وی افزود: کودکان ما با اندیشیدن و سوالهای خود جهان را کشف میکنند و لازم نیست که نویسنده شود و همین که بتواند مهارت اندیشیدن و نوشتن را تقویت کند در بزرگسالی خود میتواند به درستی اندیشهها و احساسات خود را به دیگران منتقل کند.
مدیرعامل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان، تصریح کرد: نوشتن و خواندن، با یکدیگر ارتباط مستقیم دارند. کودک باید بخواند تا با آموختههای ذهنی خود بتواند بنویسد. فرهنگ خواندن و مطالعه است که میتواند فکر کردن و نوشتن را تقویت کند، بنابراین خانوادهها باید کتاب خوب در اختیار فرزندانشان بگذارند.
وی تاکید کرد: خواندن کتاب به خصوص کتاب داستان و ادبیات، پایۀ نوشتن را تقویت میکند و خواندن و نوشتن باید بهعنوان یک فرهنگ و ارزش جدی در جامعه مطرح شود که فرهنگسراها بخشی از این مسئولیت را بر دوش دارند.
مدیرعامل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان گفت: جشن «قلم، دانایی، توانایی» با اجرای فعالیتهای مختلف فرهنگی و ادبی با حضور کودکان ۷ تا ۱۲ سال برگزار شد که در این برنامه، کتاب «شهر کج» نوشته مسعود ملک یاری در قالب کتابخوانی بهصورت تصویرخوانی همراه با بازی ریتمی قلم و کاغذ برای کودکان اجرا شد.
فرجی افزود: اجرای نمایش مبارک و دیو نادانی با هنرمندی سونا فتحعلیزاده، محبوبه رمضانی و مجید یونسی، انیمیشن کوتاه با موضوع دانایی، خوانش کتاب توسط کودکان و نگارش کتاب آرزوهای کودکانه از دیگر برنامههای روز ملی قلم بود.
به گزارش ایسنا، از سال ۱۳۸۱، چهاردهم تیرماه به نام روز قلم در تقویم کشور ایران ثبت شده و پیشینه آن به جشن تیرگان و به رسمیت شناختن کاتبان در زمان هوشنگ، از پادشاهان پیشدادی است و علت دوم نیز روز سیارۀ عطارد یا همان تیر است که به عنوان کاتب ستارگان شناخته میشود.
انتهای پیام