مدیرکل بنیاد مسکن استان اعلام کرد

پرداخت بیش از ۵۲۲ میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض برای مسکنهای آسیب دیده از زلزله خوی

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: بیش از ۵۲۲ میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض و ۱۱۵۰ تسهیلات کم بهره بانکی برای احداث و تعمیر واحدهای زلزله زده خوی پرداخت شده است. 

علیرضا مقدم ۱۳ تیرماه در نشست شورای هماهنگی وزارت راه و شهرسازی در عملکرد دولت سیزدهم در بخش بنیاد مسکن استان در خصوص مساکن آسیب دیده از زلزله خوی  در سال ۱۴۰۱ افزود: از ۳۱۵۱ پروژه احداثی عقد قرارداد شده، ۲۷۱۵ واحد مسکن تکمیل و تحویل مالکان شده است. 

مدیرکل بنیاد مسکن استان اظهار کرد: واحدهای احداثی روستایی ۹۶ درصد و شهری ۹۲ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار هستند. 

وی ادامه داد: صد درصد از ۲۵ هزار و ۳۹۸ واحد از مساکن نیازمند تعمیر، نیز تعمیر شده‌اند. 

مقدم از اجرای ۹۱۰ پروژه در قالب طرح هادی در ۲۱۰ روستای بالای ۲۰ خانوار استان خبرداد و گفت: شاهد ارتقای ۱۰ درصدی شاخص استانی در طرح هادی روستایی بودیم. 

مدیرکل بنیاد مسکن استان در خصوص آسفالت معابر روستایی نیز افزود: آسفالت ریزی ۲میلیون و ۸۰۰ هزار مترمربع در قالب ۶۴۷ پروژه با اعتبار ۴۳۰ میلیارد تومان انجام شده است. 

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌غربی از اتمام و واگذاری۵۰ واحد مسکن اقشار کم درآمد در شهرهای بوکان و اشنویه خبرداد و گفت: ۳۸۲ واحد در شهرهای مهاباد، بازرگان، ماکو، اشنویه و میاندوآب در حال احداث است. 

وی ادامه داد: تحویل زمین و طراحی ۸۵۰ واحد مسکن اقشار کم درآمد در شهرهای ارومیه، خوی، چایپاره، نقده، لاجان و اشنویه انجام شده و تا سقف ۱۵۰۰ واحد ادامه دارد. 

مقدم با بیان اینکه ۷۴۷ هکتار زمین در ۳۰ شهر استان به بنیاد مسکن جهت طرح ملی نهضت مسکن معرفی شده است، گفت: ۳۳ هزار و ۹۴۶ نفر در نهضت ملی مسکن ثبت نام کردند که ۵۰۳۹ نفر واجد شرایط بوده، ۴۷۰۱ نفر واریز وجه داشته و به ۴۵۹۵ نفر تخصیص زمین انجام شده است. 

وی ادامه داد: ۴۳۵۹ نفر متقاضی مسکن ملی به بانکها معرفی شده و ۱۶۲۵ پروژه شروع شده و ۱۰۳ پروژه به مرحله پایان کار رسیده است.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۳ تیر ۱۴۰۳ / ۱۱:۲۶
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 1403041308732
  • خبرنگار : 50136