به گزارش ایسنا، نظرسنجی نشان داد که فعالیت خدمات ژاپن برای اولینبار در نزدیک به دو سال در ژوئن با کاهش تقاضای داخلی کاهش یافت، اگرچه شاخصهای اعتماد تجاری و استخدام همچنان خوشبین بودند. بخش خدمات باعث رشد اقتصادی در ژاپن شده است و عملکرد ضعیف تولید را خنثی کرده است.
نظرسنجی S&P Global Market Intelligence نشان داد که شاخص نهایی مدیران خرید خدمات از ۵۳.۸ در ماه مه به ۴۹.۴ در ژوئن کاهش یافت و ۲۱ ماه متوالی رشد داشت.
ین ضعیف که در سال جاری بیش از ۱۲ درصد کاهش یافته است، همچنین تقاضای خارج از کشور برای خدمات ژاپنی را تقویت کرد. رشد اشتغال و اعتماد کسب و کار در ۱۲ ماه آینده اگرچه با سرعت کمتر، نسبتاً قوی باقی مانده است.
افزایش دستمزدها و هزینههای مواد، شرکتها را وادار کرد تا به افزایش قیمتها به مصرفکنندگان ادامه دهند.
طبق گزارش رویترز، شاخص مدیران خرید ترکیبی که ترکیبی از ارقام فعالیت های تولیدی و خدماتی است، از ۵۲.۶ در ماه مه به ۴۹.۷ در ژوئن سقوط کرد و اولین باری است که این شاخص به زیر ۵۰ در هفت ماه گذشته سقوط کرد.
انتهای پیام