رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل:

جهاد دانشگاهی می‌تواند تسهیلگر موفقی در صنعت گردشگری باشد

رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل گفت: در حوزه گردشگری خلاءهای اساسی وجود دارد و وزارت میراث‌ فرهنگی،گردشگری و صنایع‌ دستی به تنهایی و بصورت مستقیم نمی‌تواند پاسخگوی رشد این صنعت باشد لذا نیاز به تسهیلگری چون جهاد دانشگاهی دارد که دارای شبکه بزرگی در سطح کشور بوده و یک نهاد توسعه ای است و می تواند بین بخش دولتی و مردمی تسهیلگری کند.

حسام رسولی دهم تیر در جلسه هماهنگی کارگروه گردشگری و فرهنگی همکاری‌های بین واحدی شمال غرب کشور که به صورت مجازی برگزار شد با بیان اینکه اولویت اول این کارگروه صنعت گردشگری و نحوه فعالیت جهاد دانشگاهی در این زمینه است، افزود: همکاری های شبکه ای بین واحدهای شمالغرب کشور با تدبیر دفتر مرکزی از سال قبل شکل گرفته است و چندین نشست حضوری و مجازی برگزار شده و طی هم اندیشی هایی که صورت گرفته چند زمینه همکاری بر اساس ظرفیت ها و قابلیت های واحدها و نیازهای توسعه ای منطقه مشخص شده است.

رسولی ادامه داد: برای هر زمینه و موضوع همکاری، کارگروه تخصصی در نظر گرفته شده است و هر کدام از واحدها مسئولیت هماهنگی یکی از کارگروهها را برعهده گرفته است. جهاددانشگاهی واحد اردبیل نیز مسئولیت هماهنگی کارگروه گردشگری و مباحث فرهنگی را عهده دار شده است.

وی با اشاره به اهمیت همکاری شبکه‌ای در جهاد دانشگاهی اضافه کرد: فعالیت‌های مشترک واحدهای جهاد دانشگاهی شمالغرب کشور می‌تواند به توسعه منطقه‌ای کمک کند و ضمن الگوسازی موفق، جایگاه این نهاد علمی پژوهشی را ارتقا دهد.

رسولی اولین گام در ورود به ارتقای صنعت گردشگری را ظرفیت سنجی و نیازسنجی منطقه‌ای عنوان و خاطرنشان کرد: بعد از احصاء نیازها و بررسی ظرفیت های موجود در منطقه و واحدهای جهاددانشگاهی شمالغرب کشور می‌توان با برنامه مدون رویکرد بین المللی و جهانی در این عرصه ورود کرد.

رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل افزود: در حوزه گردشگری خلاءهای اساسی وجود دارد و وزارت میراث‌ فرهنگی،گردشگری وصنایع‌ دستی به تنهایی و بصورت مستقیم نمی‌تواند پاسخگوی رشد این صنعت باشد لذا نیاز به تسهیلگری چون جهاد دانشگاهی دارد که دارای شبکه بزرگی در سطح کشور بوده و یک نهاد توسعه ای است و می تواند بین بخش دولتی و بخش مردمی تسهیلگری کند.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۱۰ تیر ۱۴۰۳ / ۱۲:۱۵
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1403041006485
  • خبرنگار : 50659