امیرحسین مزروعی در گفتوگو با ایسنا از ارزیابی دفتر پیشخوان خدمات دولت در اصفهان خبر داد و اظهار کرد: بیش از یکصد دفتر پیشخوان خدمات دولت که در وبگاه «اصفهان من» ثبت شدهاند، بهکوشش تیم فنی مدیریت شهرسازی الکترونیک معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان در سطح مناطق پانزدهگانه این شهرداری ارزیابی شد.
او این ارزیابی را با هدف رشد و افزایش کیفیت خدمات به شهروندان دانست و افزود: فناوری اطلاعات در جایگاه عمدهترین محور تحول و توسعه در جهان امروز مطرح شده است و دستاوردهای ناشی از آن به شیوههای مختلفی در زندگی مردم اثر میگذارد. دفاتر پیشخوان دولت نیز با هدف دستیابی به دولت الکترونیک تشکیل شده است.
این مقام مسئول شهرداری اصفهان با تأمل در اهمیت خدمات الکترونیک گفت: پیادهسازی شهر الکترونیک و خدماترسانی از طریق فناوری اطلاعات بسیار اهمیت دارد. اقدام اخیر خدمتی ارزنده است که در اختیار شهروندان قرار میگیرد تا به اطلاعات و خدمات دولتی دسترسی آسان داشته باشند.
سرپرست شهرسازی الکترونیک معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان با نگاهی کلانتر به این مسئله توضیح داد: بهرهمندی از عرصههای الکترونیکی و فناوری اطلاعات، زمینۀ اصلاح کیفیت خدمات و ارائۀ فرصتهای گستردهتر را برای مشارکت در فرآیندها و نمادهای مردمسالار هر کشوری فراهم میآورد.
مزروعی یادآور شد: از اهداف مهم دولت الکترونیک میتوان به سادهسازی نحوۀ ارائۀ خدمات به مشتریان، بهبود کارآیی و اثربخشی دولت اشاره کرد. این مهم از طریق حذف لایهها و سطوح مدیریتی، تسهیل دسترسی مشتریان به اطلاعات و بهبود وضعیت پاسخگویی به مشتریان و تضمین آن محقق میشود.
او در ادامه به نقش بخش خصوصی در تقویت فناوری اطلاعات و خدماترسانی به مردم اشاره و بیان کرد: توجه بیشتر به دفاتر مدنظر و تقویت آنها در جایگاه یک نیروی کمکی و بازوی اجرایی اهمیت فراوانی دارد و میتواند یاریگری پرمنفعت برای دستگاههای اجرایی در استان باشد.
مدل کسبوکار دفاتر پیشخوان دولت با عنایت به تغییر سبک زندگی مردم باید بهروز شود و بیتردید، بهبود وضعیت بهتر در گروی این تلاش است.
انتهای پیام