رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه خبر داد

درمان سرطان به روش الکتروکموتراپی با کمک وقف

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: سازمان اوقاف در حوزه درمان سرطان به روش الکتروکموتراپی پیش رفته است که با این روش می‌توان با مختصات الکتریکی به غدد حمله کرد و آن‌ها را از بین برد که به زودی از این دستگاه که توسط دانشمندان ایرانی ساخته شده، رونمایی خواهد شد.

به گزارش ایسنا،حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به اینکه وقف بیت المال، پول دولت و اموال عمومی نیست بلکه مالی بود که شخص آن را حبس کرده و تولیت پیدا کرده است، گفت: کار سازمان اوقاف و امور خیریه همان کار متولیان است که باید شان موقوفات را حفظ کند.

خاموشی گفت: طی دو سال اخیر دو و نیم برابر عمر وقف در ایران سند تک برگ گرفته شده است.

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه این وعده را به مردم داد تا پایان سال جاری موقوفات و رقبات‌ آن‌ها به کاداستر و سند تک برگ تبدیل شود.

وی با اشاره به اینکه طی چند سال اخیر ده‌ها هزار پرونده وقفی وجود داشت که اکنون در حال کاهش است، خاطرنشان کرد: حفظ العین اعم از اسناد، رفع دعاوی و تثبیت جغرافیای ملک از جمله فعالیت‌های اوقاف است.

خاموشی با اشاره به مولدسازی موقوفات با حفظ نیت واقف، گفت: در راستای مولدسازی از هیچ بودجه دولتی و وام بانکی استفاده نشد بلکه با پول خود وقف، مولدسازی انجام شده است.

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: بیشتر کار سازمان اوقاف در حوزه زنجیره‌های زراعی، تولید پروتئین، امنیت غذایی، تولید چوب و نیازهای اصلی کشور فعالیت دارد.

وی با بیان این دو کمیسیون املاک و بهره‌وری در سازمان اوقاف وجود دارد، یادآور شد: سازمان اوقاف در حوزه درمان سرطان به روش الکتروکموتراپی پیش رفته است که با این روش می‌توان با مختصات الکتریکی به غدد حمله کرد و آن‌ها را از بین برد که به زودی از این دستگاه که توسط دانشمندان ایرانی ساخته شده رونمایی خواهد شد.

خاموشی افزود: سازمان اوقاف موسسه‌ای به‌نام تپش در مجموعه تجهیزات پزشکی دارد که تمام تولیدات آن ابزار جراحی است که صرفه جویی ارزی برای کشور دارد.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: این سازمان در کارهای ویژه‌ای در حوزه الکترونیک و صنایع نفتی، دریایی، انرژی خورشیدی با هدف ۱۱۰ مگابایت طی دو سال، تجهیزات پزشکی، پرتودهی انجام داده است.

وی با اشاره به تشکیل مرکز دانش‌ بنیان گفت: صندوق پژوهش و نوآوری در حال فعالیت است که در نظر داریم سرمایه آن را به هزار میلیارد برسانیم.

خاموشی با اشاره به اینکه وقف می‌تواند پیشران پیشرفت در عرصه‌ها قرار بگیرد، گفت: سال گذشته حدود ۴ هزار میلیارد تومان اجرای نیت موقوفات در کشور انجام شده است.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه  تصریح کرد: در تلاشیم اجرای نیات ائمه طاهرین، اهل بیت، قرآن و عترت و معارف اسلامی در بقاع متبرکه متمرکز شود و  در نظر داریم امسال تا ۲ هزار بقعه افزایش دهیم تا بیشترین فعالیت فرهنگی در بقاع تشکیل شود چرا که به فرمایش مقام معظم رهبری بقاع باید قطب فرهنگی، اجتماعی تبدیل شود.

پایان پیام

  • یکشنبه/ ۳ تیر ۱۴۰۳ / ۱۹:۲۱
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1403040301928
  • خبرنگار : 50377