مسعود درستی در گفتوگو با ایسنا، در مورد هزینه تمام شده ساخت خطوط متروی جدید با بیان اینکه به طور میانگین براساس قیمت امروز ، ساخت هر خط جدید مترو حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان هزینه در بر دارد، گفت: البته دقت داشته باشید که ۱۰۰ هزار میلیارد تومان بابت ساخت و تجهیز خطوط جدید است.
وی بیان کرد: بر همین اساس ساخت ۴ خط جدید مترو (۱۱،۱۰،۹،۸) به ۴۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که این عدد فعلی است و قطعا با توجه به شرایط تورمی و یا شاید مشکلات احتمالی این عدد در طول ساخت افزایش یابد.
به گفته درستی، خطوط جدید مترو ۱۷۵ کیلومتر طول و ۱۳۰ ایستگاه خواهد داشت.
درستی با بیان اینکه هزینه حفاری و لاینینگ یک کیلومتر مترو به همراه ساخت ایستگاه متناظر با همان یک کیلومتر مترو و تهیه یک رام قطار ۷ واگن حدود ۲۷۰۰ میلیارد تومان برآورد می شود، گفت: به عبارتی دیگر اگر بخواهیم یک کیلومتر مترو با تجهیزات و رام قطار تهیه کنیم در حال حاضر ۲۷۰۰ میلیارد تومان هزینه در بر دارد.
وی در مورد اشتغالزایی ساخت مترو نیز اظهار کرد: البته براساس تجربیاتی که در سالهای اخیر در امر ساخت مترو و تونل داشتیم باید بگویم که هر کیلومتر تونل مترو به همراه مشتقات آن یعنی تجهیزات و... موجب می شود که بین ۵۰۰ تا ۷۰۰ نفر به صورت مستقیم و یا غیرمستقیم مشغول به کار شوند.
انتهای پیام