معاون آمارسازمان مدیریت استان اعلام کرد

آغاز اجرای طرح آمارگیری از معادن در حال بهره‌برداری آذربایجان شرقی

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی گفت: طرح آمارگیری از معادن در حال بهره‌برداری به صورت سالانه همزمان با کل کشور در این استان اجرا می‌شود.

فرهاد ذوقی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: هدف از اجرای طرح آمارگیری از معادن، تهیه آمار و اطلاعات مربوط به عملکرد بخش معدن و محاسبه سهم آن در تولید ناخالص داخلی، مقدار و ارزش تولیدات مواد معدنی، مقدار و ارزش صادرات مستقیم، ارزش افزوده، ترکیب نیروی انسانی، مقدار استخراج مواد معدنی و ارزش سرمایه‌گذاری آن است.

وی افزود: استان آذربایجان شرقی از نظر وجود ذخایر مختلف و متنوع معدنی یکی از مناطق غنی کشور است و بهره‌برداری صحیح و عملی از این ذخایر متنوع معدنی در استان، مستلزم برنامه‌ریزی‌ دقیق بوده و این هدف جز با در اختیار داشتن آمار و اطلاعات دقیق و به هنگام از فعالیت‌های این بخش میسر نخواهد شد.

ذوقی تصریح کرد: براساس آخرین آمارهای منتشر شده، ۴.۸ درصد از معادن در حال بهره‌برداری کشور در این استان قرار دارد و ۶.۹ درصد از کل ارزش افزوده تولید شده بخش معدنی و ۷.۱ درصد از کل ارزش سرمایه‌گذاری بخش معدنی کشور را به خود اختصاص داده است. 

وی توضیح داد: طرح آمارگیری از معادن در حال بهره‌برداری استان با هدف تهیه آمار و اطلاعات مربوط به عملکرد این بخش در سال ۱۴۰۲ توسط مرکز آمار ایران و در این استان توسط معاونت آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی از تاریخ اول تیر لغایت ۳۰ مهر ۱۴۰۳ در سطح استان به اجرا گذاشته می‌شود.

به گزارش ایسنا، به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی، وی تاکید کرد: همکاری سازنده دستگاه‌های اجرایی و فعالان این حوزه در تولید آمارهای دقیق باکیفیت و به‌هنگام شده تاثیر بسزایی دارد.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۳:۲۲
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1403033020503
  • خبرنگار :

برچسب‌ها