یک فعال سیاسی:

مردم نباید نسبت به سرنوشت کشور خود بی‌تفاوت باشند

دبیر جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی استان قزوین گفت: مشارکت در انتخابات یک وظیفه ملی و اثرگذار است، مردم نباید نسبت به سرنوشت کشور خود بی‌تفاوت باشند. زمانی که فرد در انتخابات شرکت نکند این فرصت را می‌دهد تا دیگران به‌جای او تصمیم بگیرند و کمترین نتیجه‌اش این است که یک نفر برای مدت چهار سال، رئیس‌جمهور می‌شود که شاید خیلی‌ها به آن اعتقاد نداشته باشند.

احمد خورگامی در گفت‌وگو با ایسنا ضمن دعوت شهروندان بر افزایش مشارکت در انتخابات، اظهار کرد: هر ۶ کاندیدای تأیید صلاحیت شده توسط شورای نگهبان از صلاحیت‌ لازم برای پست ریاست جمهوری برخوردار هستند و در این خصوص به‌تمامی ستادهای انتخاباتی و اعضای آن‌ها توصیه می‌کنیم که از تخریب سایر نامزدها بپرهیزند چراکه تخریب یک نامزد نتیجه‌ای جز ایجاد فضای یأس و ناامیدی در جامعه نخواهد داشت.

وی افزود: در پی شهادت رئیس‌جمهور شاهد حضور بیش از ۱۲۰ نفر از سران کشورهای دیگر در تشییع و تدفین شهید جمهورمان بودیم و این موضوع نشان می‌دهد که نگاه سایر کشورها، امروز به جمهوری اسلامی ایران است و انتخابات ایران برای تمامی کشورها یک امر مهم و هیجان‌انگیز است.

این فعال سیاسی با توصیه بر انتخاب اصلح در بین نامزدهای انتخاباتی، تصریح کرد: پیشنهاد می‌شود شهروندان کاندیدایی را انتخاب کنند که دغدغه‌اش مسائل معیشتی و اقتصادی مردم باشد. البته باید بگوییم که هر ۶ کاندیدای تأیید صلاحیت شده توسط شورای نگهبان از صلاحیت‌ لازم برای پست ریاست جمهوری برخوردار هستند و در این خصوص به‌تمامی ستادهای انتخاباتی و اعضای آن‌ها توصیه می‌کنیم که از تخریب سایر نامزدها بپرهیزند چرا که تخریب یک نامزد نتیجه‌ای جز ایجاد فضای یأس و ناامیدی در جامعه نخواهد داشت. 

وی بابیان اینکه ۲ مسئله در انتخابات پیش‌رو بسیار حائز اهمیت است، بیان کرد: برنامه جدی و علمی کاندیداها و توانمندی اجرایی آن‌ها می‌تواند در انتخاب فرد اصلح‌ مؤثر باشد در همین راستا، طرفداران و حامیان نامزدهای انتخاباتی به تبیین برنامه‌های نامزد مورد نظر خود بپردازند.

نامزدهای انتخابات باید به مردم برنامه ارائه دهند

خورگامی اظهار کرد: یکی از آسیب‌هایی که باعث روزمرگی در کشور ما می‌شود عدم برنامه است. برخی از نامزدهای انتخاباتی با توجه به اینکه انتظار تأیید صلاحیت نداشتند، در حالت فعلی برنامه مدونی ندارند که انتظار می‌رود در مدت باقی‌مانده به جمع‌بندی برسند و برنامه‌های خود را به‌صورت شفاف با مردم در میان بگذارند تا انتخاب برای مردم هوشمندانه‌تر باشد.

وی ادامه داد: سلامت، پاکدستی و سوابق کاری یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های انتخاب اصلح در میان کاندیداهاست که انتظار می‌رود این مهم نیز موردتوجه مردم قرار گیرد.

دبیر جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی استان قزوین بابیان اینکه رئیس‌جمهور آینده باید ادامه‌ دهنده مسیر خدمت شهید جمهور باشد، گفت: حضور شهید آیت‌الله رئیسی به‌عنوان ریاست قوه مجریه، برای مردم مناطق محروم امیدآفرین بود. خدمات قابل توجهی توسط دولت سیزدهم به مردم ارائه شد که متأسفانه در اطلاع‌رسانی اقدامات کوتاهی شده است.

وی تصریح کرد: رئیس‌جمهور آینده باید مسیر خدمت‌رسانی به مردم مناطق محروم و آسیب‌پذیر را از شهید جمهور الگوبرداری کند. طی سه سال اخیر در چند بخش ازجمله بین‌الملل شاهد تحولات بودیم، چندین سال بود که روابط ایران و عربستان حسنه نبود، اما با تدبیر وزیر امور خارجه دولت سیزدهم مجدداً ارتباط با این کشور صورت گرفت.‌

خورگامی در پایان با بیان اینکه توجه شهید جمهور به بخش صنعت و افزایش تولید می‌تواند یکی دیگر از الگوهای راه رئیس‌جمهور آینده باشد، خاطرنشان کرد: نگاه شهید آیت‌الله رئیسی به توانمندسازی داخلی بود و در سیاست‌های مدیریتی خود، نگاه داخلی داشتند و دولتشان به برجام امید و وابستگی نداشت، لذا توصیه می‌کنم که رئیس‌جمهور آینده به این موارد نیز توجه داشته باشند.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۳:۲۷
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1403032718445
  • خبرنگار : 50560