مدیر پایگاه میراث جهانی باغ ایرانی تاکید کرد؛

لزوم رعایت اصالت و یکپارچگی با پیوند بیرون در باغ‌های ایرانی

مدیر پایگاه‌ میراث جهانی باغ ایرانی اظهار کرد: مهمترین مسئله باغ‌های ایرانی صرفأ توجه به محدوده داخل باغ نیست بلکه پیوند آنها با بیرون هم از اهمیت خاصی برخوردار است لذا این اصالت و یکپارچگی با پیوند بیرون باید رعایت شود.

«ساشا ریاحی مقدم»  در جریان برگزاری سومین نشست پایگاه‌های باغ ایرانی که به میزبانی یزد در حال برگزاری است، گفت: ۹ باغ ایرانی در شش استان کشور در سال ۲۰۱۱ در فهرست یونسکو به ثبت رسیدند.

وی افزود: باغ جهانی پهلوانپور در مهریز یکی از باغ‌های مهم ایرانی است که دارای اندام و اجزای کاملی است.

ریاحی مقدم خاطرنشان کرد: برنامه ریزی شده تا مدیران پایگاه‌های زنجیره‌ای میراث جهانی باغ ایرانی از باغ دولت آباد یزد و باغ جهانی پهلوانپور بازدید کنند که این بازدید با هدف بررسی وضعیت باغ در داخل عرصه و چالش‌هایی که در حریم باغ موجود است و همچنین مشورت و هم اندیشی در خصوص دستیابی به یک دستور العمل و چارچوب حفاظتی منظر باغ است.

مدیر پایگاه‌های زنجیره‌ای میراث جهانی باغ ایرانی تصریح کرد: مهمترین مسئله این بازدیدها صرفأ توجه به محدوده داخل باغ نیست بلکه پیوند آنها با بیرون هم از اهمیت خاصی برخوردار است و لذا این اصالت و یکپارچگی با پیوند بیرون باید رعایت شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی یزد، باغ دولت آباد یزد و باغ جهانی پهلوانپور مهریز از جمله ۹ باغ جهانی کشورمان به شمار می‌روند که در استان یزد واقع شده‌اند.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۲:۱۷
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1403032718352
  • خبرنگار : 50219