به گزارش ایسنا، سرهنگ مصطفی زینیوند با اشاره به اجرای طرح ۱۰ از سوی پلیس راهور تهران بزرگ گفت: ما در پلیس راهور با اجرای طرح ۱۰ مربوط به موتورسیکلتها سه هدف را دنبال میکنیم. هدف اول طرح، مربوط به اقدامات مهندسی ترافیک است که شامل ساماندهی محل مناسب توقف موتورسیکلتها ، خطوط ویژه تردد موتورسیکلتسواران، احداث پل موتور رو ، محدودسازی تردد موتورسیکلتها در پیادهروها و باز طراحی پیادهروها ، حذف بریدگیهای مازاد و غیر ضروری در خطوط ویژه برای کنترل ترددها بوده که برخی از این اقدامات در دست انجام است.
ایجاد توقفگاه برای موتورسیکلت ها در پایتخت
وی با اشاره به نگاه ویژه به موتورسیکلتها به عنوان وسیله نقلیه در این طرح افزود: به عنوان مثال در شهر تهران، محلهایی که تقاضا برای پارک موتورسیکلتها زیاد بود؛ شناسایی شد و با انجام اقداماتی نظیر خط کشی، نصب تابلو و علائم، محلهایی برای توقف و پارک موتورسیکلت ها ایجاد شد.
رئیس اداره مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: البته هنوز تعداد این توقفگاه ها کم است و ما به دنبال افزایش آن هستیم اما این اقدامات باعث میشود موتورسیکلتها در محلهای صحیح پارک شده و هم نظم شهر حفظ شود و هم پارک این وسایل نقلیه برای سایرین مزاحمت ایجاد نکند. اهداف دیگر ما در این طرح، شامل فرهنگ سازی و اعمال قانون است که در مراحل بعدی قرار دارند.
موتورسیکلت ها در روز هم با چراغ روشن تردد کنند
وی با اشاره به فرهنگسازی در این طرح افزود: به عنوان مثال در زمینه فرهنگسازی ما از موتورسیکلت سواران میخواهیم حتی در طول روز نیز با چراغ روشن در معابر تردد کنند تا اینگونه رانندگان دید بهتری به موتورسیکلتها داشته باشند.
رئیس اداره مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه متخلفان اعمال قانون میشوند؛ ادامه داد: متاسفانه یکی از اقدامات بسیار خطرناک موتورسواران، تردد در خلاف جهت خیابانها و اتوبانهاست که برخورد با آنها در این طرح دیده شده و سومین هدف ما از اجرای این طرح است.
زینی وند گفت: تردد در خلاف جهت باعث میشود موتورسیکلت در نقطه کور رانندگانی قرار گیرد که در جهت صحیح مسیر خیابان تردد میکنند. به همین دلیل رانندگان نمیتوانند واکنش صحیح و به موقعی را در برخوردها از خود نشان دهد که می تواند باعث مرگ راکبان موتورسیکلتها شود. بنابراین با این متخلفان نیز برخورد قانونی صورت میگیرد.
طرح ۱۰ تصادفات را کاهش داد
وی افزود: با اجرای طرح۱۰ ، شاهد هستیم که در دوماهه اخیر سال جاری، تصادفات مربوط به موتورسیکلت ها ۲۷ درصد کاهش یافته است که این مسئله نشان از موفقیت آمیز بودن این طرح دارد. همچنین با روشن گذاشتن چراغها در طول روز نیز، پنج تا ۱۰ درصد از میزان تصادفات کاهش یافت.
زینی وند گفت: موتورسیکلت یکی از وسایل نقلیهای است که باید نحوه استفاده از آن در شهر تهران اصلاح شود تا جان های کمتری از دست بروند ما با اجرای این طرح قصد داریم تردد موتورسیکلت ها را سامان ببخشیم.
انتهای پیام