مدیرکل هواشناسی گیلان خبر داد

تقویت هوای گرم در گیلان تا پایان هفته

مدیرکل هواشناسی گیلان، با بیان اینکه از فردا تا پایان هفته به سبب تقویت هوای گرم، افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود، گفت: وقوع ناپایداری‌های همرفتی تا دوشنبه مورد انتظار است.

محمد دادرس امروز ۲۶ خردادماه در گفت وگو با ایسنا، آسمان گیلان را صاف تا قسمتی ابری دانست و اظهار کرد: کمینه و بیشینه دمای هوای استان بین ۱۴ تا ۳۳ درجه سانتیگراد در نوسان است.

وی نقشه‌های هواشناسی را نشان‌دهنده ماندگاری هوای گرم و مرطوب و گذر امواج کم و بیش ناپایدار از منطقه دانست و افزود: مطابق هشدار سطح زرد صادر شده تا اواسط هفته به تناوب شرایط برای افزایش ابر و وقوع ناپایداری‌های همرفتی به ویژه در ارتفاعات و دامنه‌ها فراهم است.

مدیرکل هواشناسی گیلان رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید و بارش تگرگ در نواحی مستعد را از جمله پدیده‌های جوی مورد انتظار دانست و تصریح کرد: احتمال آبگرفتگی منطقه‌ای و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها و جاری شدن سیلاب موقتی و برخورد صاعقه تا دوشنبه وجود دارد.

دادرس با بیان اینکه دریا طی امروز و فردا با ارتفاع موج ۱۰ تا ۴۰ سانتیمتر برای فعالیت‌های دریایی مناسب است، ادامه داد: با توجه به فعالیت کانون‌های گرد و خاک در اطراف منطقه، گسیل آن به استان دور از انتظار نیست.

وی از تقویت موج گرما تا پایان هفته در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: از فردا به سبب تقویت هوای گرم، افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۸:۰۶
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403032617814
  • خبرنگار : 50040