سرپرست جهاد کشاورزی فاروج مطرح کرد

آتش سوزی مزارع گندم از دغدغه های این محصول در زمان فصل برداشت

سرپرست جهادکشاورزی شهرستان فاروج گفت: آتش‌سوزی در مزارع گندم، یکی از دغدغه‌ها در فصل برداشت محصول است و در این زمینه به کشاورزان توصیه می‌شود اقدامات پیشگیرانه را مورد توجه قرار دهند.

ابراهیم شمشیری در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: گندم‌کاران در زمان برداشت، باید تراکتور مجهز به گاوآهن در نزدیکی گندمزار داشته باشند تا در زمان حادثه احتمالی، نسبت به شیار و ایجاد آتش بر، اقدام کنند .

وی افزود: کشاورزان باید سطل آب در نزدیکی تعبیه کنند تا در زمان حادثه، برای اطفای آتش استفاده کنند.

شمشیری گفت: برای مدیریت بحران، هماهنگی‌های لازم با شهرداری‌ها و بخشداری‌ها انجام می‌شود و در این زمینه همکاری خوبی میان مسئولان وجود دارد، البته یکی از مشکلات برای خاموش کردن آتش، نامناسب بودن راه‌های دسترسی است. 

وی تصریح کرد: کشاورزان در فصل برداشت گندم، باید بررسی‌های لازم را از راه‌های دسترسی به مزارع داشته باشند و مشکلات در این زمینه را رفع کنند تا در زمان حادثه، معضل تردد خودروهای آتش‌نشانی کاهش یابد 

این مقام مسئول تاکید کرد: آتش‌سوزی در کشتزارهای گندم، یکی از تهدیدها در فصل برداشت این محصول است و در این زمینه، از کشاورزان انتظار می‌رود نسبت به اقدامات پیشگیرانه حساس باشند.

وی با تاکید بر اینکه کمباین‌ها هم باید به کپسول‌های آتش‌نشانی مجهز باشند و با توصیه به دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها افزود: تراکتورهای مجهز به گاوآهن باید در زمین کشاورزی، مستقر و آماده باشد تا در صورت وقوع آتش سوزی احتمالی، نسبت به شیار زدن و ایجاد آتش بر اقدام شود .

انتهای پیام

  • شنبه/ ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۷:۲۰
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1403032617097
  • خبرنگار : 50046