مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران:

مهارت‌آموزی راهکار برون‌رفت از معضل بیکاری است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران مهارت‌آموزی را راهکار برون‌رفت از معضل بیکاری دانست.

احسان آهنگر  امروز ۲۴ خرداد در بازدید از حوزه برگزاری آزمون نظری آنلاین و آزمون‌های جامع و ادواری ساری بازدید کرد در گفت‌وگو با ایسنا درباره آزمون‌های بخش فرهنگ و هنر اظهار کرد: دومین دوره آزمون جامع استانداردهای مهارتی در بخش فرهنگ و هنر در سال تحصیلی ۱۴۰۳- ۱۴۰۲ و همچنین آزمون ادواری در ۶ حوزه در شهرستان‌های ساری، قائم‌شهر، بابل، آمل، چالوس و تنکابن در حال برگزاری است.

این مسئول افزود: در این دوره ۲۳۹۹ هزار هنرجو در رشته‌های تصویربرداری، نوازندگی ساز جهانی و ایرانی، طراحی لباس، طراحی طلا و جواهر و سایر رشته‌ها شرکت کردند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد مازندران تاکید کرد: در این دوره تلاش کردیم برای جوانان مقدمات اشتغالزایی و حضور در بازار کار را فراهم کنیم تا بتوانند از مهارت‌های فراگرفته به بهترین شکل برای ایجاد شغل و کارآفرینی استفاده کنند.

آهنگر مهارت‌آموزی را راهکار برون‌رفت از معضل بیکاری دانست و گفت: برگزاری دوره‌های آموزشی در حوزه‌های گوناگون یکی از مهم‌ترین راهکارهای حل معضل بیکاری و افزایش اشتغال در سطح جامعه است. مراکز مهارتی و آموزشگاهی ما با همین هدف ذیل وزارت فرهنگ و ارشاد راه‌اندازی شدند تا مقدمات مهارت‌آموزی به عنوان گام نخست اشتغال را بردارند. در گام بعدی هنرجویان با دریافت تسهیلات و پشتیبانی‌های سازمانی به بازار کار ورود پیدا می‌کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد مازندران با بیان این که بخشی از تسهیلات موردنظر وزارت فرهنگ و ارشاد در حوزه اشتغال است، تصریح کرد: هنرجویان پس از کسب مدارک و مهارت‌های لازم می‌توانند از تسهیلات ارائه‌شده بهره‌مند شوند. سایر دستگاه‌های دولتی نیز موظف به تامین تسهیلات هستند، چراکه کمک شایانی به ایجاد اشتغال می‌کند. 


آهنگر ادامه داد: رایزنی‌های لازم توسط مراجع ذیربط در سراسر کشور انجام شده و در استان مازندران باتوجه به قوانین دستگاه‌های اجرایی، مشکلی در این زمینه نداشته و در سطح خوبی از هماهنگی‌های سازمانی در این زمینه قرار داریم.  ‎

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۹:۵۱
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1403032416622
  • خبرنگار : 50618