طالب محمدی، امروز پنجشنبه (۲۴خرداد) در جمع خبرنگاران استان اظهار کرد: از آغاز اجرای برنامه سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی (۲۳ آبان ۱۴۰۲) ۲۰ پایگاه در مراکز جامع سنجش، آموزش، توانبخشی و مداخله بههنگام رشدی - تربیتی در شهرستانها و مناطق تابعه استان برای اجرای برنامه سنجش اختصاص یافت.
محمدی اضافه کرد: استفاده از مراکز جامع سنجش به عنوان پایگاه سنجش، بهره گیری از نیروهای توانمند این مراکز، تغییر نوع و درجه پایگاه ها و اجرای برنامه سنجش در طول سال تحصیلی چهار ویژگی سنجش با رویکرد جدید است.
وی هدف از اجرای برنامه سنجش را شناسایی به موقع مشکلات نوآموزان و تهیه بانک اطلاعات جامعی از نارساییها و نقاط ممتاز در ابعاد مختلف جسمانی، ذهنی، عاطفی و اجتماعی کلیه کودکان ورود به مدرسه به منظور مداخلات به هنگام آموزشی و توان بخشی جهت انجام برنامه ریزی آموزشی و درسی مناسب آنان اعلام کرد.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان با برشمردن پایه اول ابتدایی بعنوان پایه بنیادین در طول سنوات تحصیلی افزود: عدم شناسایی به موقع و توجه به مشکلات جسمی و ذهنی کودکان می تواند سلامت کودکان را به مخاطره بیندازد و باعث ایجاد مشکلات تحصیلی و رفتاری در آنان شود.
محمدی افزود: آموزش و پرورش زمینه ای را فراهم می کند که کودکان متناسب با استعداد، توانایی و محدودیت ها ی خود بتوانند از تعلیم و تربیت صحیح در جهت ساخت جامعه ی بالنده و پویا بهره مند شوند.
وی اجرای برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان را یکی از شیوه های موثر در کیفیت بخشی آموزشی دانست و تصریح کرد: سازمان آموزش و پرورش استثنایی متولی و مجری اجرای برنامه سنجش در سراسر کشور است.
انتهای پیام