مدیر جهاد کشاورزی تربت‌جام:

خرید تضمینی گندم در تربت‌جام از مرز ۱۸ هزار تن گذشت

مدیر جهاد کشاورزی تربت‌جام با بیان اینکه خرید تضمینی گندم در شهرستان تربت‌جام از مرز ۱۸ هزار تن عبور کرد، گفت: در سال جاری، میزان خرید گندم از مدت زمان مشابه سال گذشته سبقت گرفت.

باقر خدادادی، در گفت و گو با ایسنا با اشاره به اینکه تاکنون ۱۸ هزار و ۵۰۰ تن گندم خریداری شده است، افزود: در سال جاری، پیش‌بینی می‌شود ۴۸ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورز تحویل سیلوها گردد و این میزان ۱۵ درصد بیشتر از سال گذشته خواهد بود.

وی با بیان اینکه ارزش گندم‌های خریداری شده با قیمت هر کیلوگرم ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان تاکنون ۳۲۴ میلیارد تومان بوده است، اظهار کرد: پرداخت مطالبات گندم کاران نیز در دست پیگیری و اقدام است.

مدیر جهاد کشاورزی تربت‌جام خاطرنشان کرد: ۱۲ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی تربت‌جام امسال به کشت گندم اختصاص یافته و پیش‌بینی می‌شود بیش از ۴۸ هزار تن گندم در این شهرستان تحویل سیلوها شود.

وی در ادامه از پایان مبارزه با سن گندم در تربت‌جام خبر داد و گفت: با توجه به تلاش همکاران شبکه مراقبت شهرستان تربت‌جام و کنترل به موقع سن غلات حدود ۱۵ هزار و ۷۰۰ هکتار علیه سن مادری و ۱۲۰۰ هکتار علیه پوره مبارزه انجام شد.

خدادادی اظهار کرد: حاصل نتیجه تلاش همکاران در رصد و پایش به موقع مزارع و اطلاع‌رسانی و ترغیب کشاورزان در خصوص کنترل به موقع سن مادری باعث شد مشکلی از نظر خسارت پوره نداشته باشیم.

وی عنوان کرد: در حال حاضر برداشت مزارع گندم در شهرستان شروع شده و میزان سن زدگی در محموله‌های تحویلی به مراکز خرید تا ۲۴ خرداد امسال صفر است.

شهرستان تربت‌جام با ۴۵ هزار هکتار کشتزار و باغ و ۱۱ هزار بهره‌بردار، از قطب‌های کشاورزی استان خراسان رضوی محسوب می‌شود.

مرکز شهرستان ۲۴۰ هزارنفری تربت‌جام در ۱۶۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۳:۲۵
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403032416408
  • خبرنگار : 30147