استاندار مازندران:

تصفیه‌خانه زباله، اقدام بزرگ زیست محیطی در شهرهای مازندران است

استاندار مازندران گفت: تصفیه خانه زباله و پسماند خانگی یک اقدام زیست محیطی بزرگی بود که با مشارکت مردم در حال انجام است.

یوسف نوری 24 خرداد در گفت‌وگو با خبرنگاران با گرامیداشت یاد و خاطره امام و شهدا و شهدای خدمت و یارانشان، اظهار کرد: هر روزی که اقدامات عمرانی انجام شود همان روز مبارک است و این اقدامات سبب امیدواری مردم می‌شود.

وی با اشاره به کلنگ زنی سه طرح درشهرستان قائمشهر خاطرنشان کرد: تصفیه خانه زباله و پسماند خانگی یکی از طرح‌ها بوده که اقدام زیست محیطی لازم و بزرگی بود که با مشارکت مردم در حال انجام است.

 استاندار مازندران گفت: طرح زمین بازی و بازی‌های امروزی کودکان ونوجوانان به دو صورت سالنی و روباز با مشارکت مردم کلنگ زده شد و این اقدام برای رفاه مردم، رفع موانع و جهش تولید بوده است.

وی افزود: همچنین شاهد افتتاح تقاطع زیرگذر راه‌آهن، دخانیات قائمشهر بودیم که ۶۰ هزار نفر از مزایای آن بهره‌مند می‌شود.

نوری، پروژه تصفیه خانه فاضلاب را طرح بزرگی برای شهرستان دانست و گفت: برای افتتاح و تکمیل پروژه‌های زباله سوز در استان زمانبندی صورت گرفته است.

استاندار مازندران با تاکید بر اینکه نباید هیچ زباله‌ای در استان وجود داشته باشد خاطرنشان کرد: جمع آوری زباله باید به گونه‌ای صورت گیرد که به سایت‌های زباله منتقل نشود که نیازمند توجه به تفکیک زباله از مبدا شود.

نوری ادامه داد: مردم مازندران در امور فرهنگی پیشرو هستند و در این راستا آموزش و پرورش و نهادهای مردمی باید برای فرهنگ سازی مدیریت پسماند به محیط زیست کمک کنند.

وی افزود: این تصفیه خانه بر اساس دانش روز و استانداردهای محیط زیست بوده ومجوزهای لازم را داراست.

وی گفت: روستاهای بدون زباله در استان داریم و می‌توان شهر بدون زباله هم داشت و در این راستا باید معضل آزاردهنده و بیماری آفرین زباله را حل کنیم.

استاندار مازندران گفت: پروژه‌های مختلف به کمک مردم شهر آمده‌ است و با اجرای این پروژه‌ها تفکیک دو طرف شهر منتفی شده تا با برداشتن خط‌کشی‌ها بین مناطق برخوردار و نابرخوردار خط کشی‌ها توازن در شهر برقرار شود.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۲:۱۱
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1403032416343
  • خبرنگار : 50199