قائم دانشگاه آزاد اسلامی:

تبیین یاد و خاطره شهدا از دغدغه‌های دانشگاه آزاد اسلامی است

قائم دانشگاه آزاد اسلامی گفت: تبیین یاد و خاطره شهدا همواره از دغدغدهای دانشگاه آزاد اسلامی است، به طوری که در سال های اخیر تعدادی از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در قالب مدافعان حرم، آتش نشانان و مدافعان امنیت، را تقدیم جمهوری اسلامی کرده است.

به گزارش ایسنا، پیمان رنجبر، قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در سومین کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران که امروز در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران-شمال برگزار شد، اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی همواره تلاش کرده در بخش های مذهبی و اجتماعی و فرهنگی تاثیرگذار باشد، تبیین یاد و خاطره شهدا همواره از دغدغدهای دانشگاه آزاد اسلامی است، به طوری که در سال های اخیر تعدادی از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در قالب مدافعان حرم، آتش نشانان و مدافعان امنیت، را تقدیم جمهوری اسلامی کرده است و این دانشگاه مفتخر است که میزبان بسیاری از جانبازان جنگ تحمیلی باشد.

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی از سال ۱۴۰۰ و پس از پایان پاندمی کرونا در راستای دغدغه‌های فرهنگی دانشگاه و سند تحولی پنج ساله دانشگاه به دنبال استفاده از آثار وجودی شهدای دانشگاه در دانشگاه آزاد اسلامی است.

رنجبر بیان کرد: در آبان سال ۱۴۰۰ اولین کنگره با یاد و خاطره شهید سلیمانی برگزار شد و در اسفندماه دومین کنگره را در مرکز همایش یکی المللی موزه دفاع مقدس برگزار کرد.

وی با اشاره به تعداد شهدای دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: ۷۲ شهید در سه گروه دانشجویی استادی و کارکنان تقدیم به نظام جمهوری اسلامی شده است که از این تعداد ۶۸ نفر دانشجو هستند، سه نفر استاد و یک نفر از کارکنان است.

رنجبر افزود: دانشگاه آزاد اسلامی در زمان جنگ تحمیلی نیز ۲۸ شهید، ۱۸ شهید مدافع حرم و ۴ شهید مدافع امنیت تقدیم جمهوری اسلامی و مردم کرده است، علاوه بر این ۱۱ شهید حین خدمت داشتیم که آخرین نفر آن سید مهدی موسوی سر تیم حفاظت از آیت الله رئیسی بود، ۳ شهید ترور، ۹ شهید جانباز و یک شهید از موسوم حج سال ۱۳۹۶ از دیگر شهدای این دانشگاه است.

قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: امیدوارم با همراهی خانواده شهدا یاد و خاطره این قهرمانان را حفظ کنیم و از آثار ارزشمند آنها برای الگو گرفتن جوانان استفاده کنیم.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۱:۳۷
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 1403032416307
  • خبرنگار : 71974