علی تیرگیر در گفتوگو با ایسنا، گفت: در مدارس متوسطه دوم به بحث تبیینگری، تاثیر حضور دانشآموزان در انتخابات ریاستجمهوری توجه کردهایم و برنامههای متعددی در دست اجرا داریم تا دانشآموزان همچون سالها و دورههای گذشته حضور حداکثری و موثری در انتخابات داشته باشند و با قدرت و انتخابی دقیق و مدبرانه، در سرنوشت کشور شرکت کنند.
وی با بیان اینکه یکی از مهمترین رسالتهای دفتر عشایر بحث پوشش صد در صدی تحصیل دانشآموزان، ارتقای شاخص پوشش تحصیلی به خصوص در مقطع متوسطه اول و دوم است افزود: بحث ارتقای سطح کمی و کیفی آموزش در این مدارس مورد توجه است.
مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزشوپرورش با بیان اینکه تلاش شده در سال تحصیلی جدید شاهد پوشش حداکثری تحصیلی در مناطق عشایری باشیم ادامه داد: در مقطع ابتدایی شرایط خوبی داریم، شاید در متوسطه اول و دوم شرایط به خوبی مقطع ابتدایی نباشد اما تمام تلاش این است که با فراهم کردن زیرساختهای مناسب اعم از فضا و تجهیزات و تامین نیروی انسانی متخصص، بتوانیم پوشش و کیفیت خوبی از آموزش در مناطق عشایری داشته باشیم.
مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزشوپرورش ادامه داد: خواست و توقع ما از دولت چهاردهم عنایت و توجه ویژه به مناطق عشایری، روستایی، مرزی و کم برخوردار با پیوست «عدالت آموزشی» است تا در ادامه راه دولت سیزدهم، شاخصهای آموزشی و تربیتی در جوامع لازم التوجه همچون جامعه عشایری ارتقاء یابد.
تیرگیر با بیان اینکه در بخش سختافزاری، فضا و تجهیزات، برنامهها و ریلگذاریهایی انجام شده که در دولت بعدی با شدت و حدت بیشتری باید دنبال شود عنوان کرد: در بخش نرم افزاری هم در راستای جذب نیروی انسانی در حوزه عشایر و در راستای توانمندسازی نیروی انسانی، برنامههای ویژهای در دست است و امیدواریم دولت آینده برای ارتقاء شاخصهای آموزشی و تربیتی در جوامع عشایری و مناطق مرزی کشور تلاش کند.
انتهای پیام