رئیس شبکه دامپزشکی کاشان خبر داد:

اختصاص ۳ مرکز برای کشتار دام نذری عید قربان در کاشان

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کاشان از اختصاص سه مرکز تحت نظارت کارشناسان این شبکه برای کشتار دام نذری عید قربان در این شهر خبر داد.

سیامک رضوان، امروز(چهارشنبه، ۲۳ خرداد) در نشست خبری، اظهار کرد: کشتارگاه صنعتی کاشان به علاوه دو قربانگاه در پارک مدنی و میدان بخارایی کاشان با هدف کشتار دام  نذری شهروندان در روز عید قربان به صورت رایگان اختصاص داده شده است.

 وی تصریح کرد: عرضه دام زنده با قیمت ۱۰ درصد کمتر از نرخ بازار از دیگر طرح‌هایی است که با مشارکت شهرداری کاشان برای خدمت به سلامت شهروندان تدارک دیده شده است.

به گزارش ایسنا، رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کاشان، تأکید کرد: کشتار دام در محل‌های غیرمجاز، تهدید سلامت شهروندان است بنابراین دو واحد بازرسی به‌صورت میدانی وضعیت کشتار دام در سطح شهر کاشان را کنترل خواهد کرد که شهروندان در صورت نیاز به حضور کارشناسان شبکه دامپزشکی با شماره ۱۵۱۲ تماس حاصل کنند.

رضوان گفت: شهروندان با رعایت ضوابط بهداشتی از بروز و شیوع بیماری‌های مشترک دامی همچون تب مالت، تب خونریزی دهنده کریمه کنگو، سیاه زخم و... جلوگیری کنند.

وی تأکید کرد: مردم، کشتن دام را فقط در کشتارگاه‌های زیر نظارت اداره دامپزشکی انجام دهند و از کشتن دام در منزل خودداری کنند و گوشت دام را حداقل به مدت ۱۲ ساعت در دمای صفر تا چهار درجه قرار دهند.

رئیس شبکه دامپزشکی کاشان گفت: دام قربانی را از مراکز معتبر تهیه کنید، زیرا خرید از دامداران غیرمجاز منجر به افزایش احتمال انتقال بیماری‌های انسان و حیوان می‌شود و همچنین جگر و سایر احشای دام، باید پس از ۴۸ ساعت نگهداری در دمای چهار درجه سانیگراد، مصرف شود.

ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی هرگونه کشتار غیرمجاز دام در خارج از کشتارگاه را تهدید علیه بهداشت عمومی می‌داند و ممنوع کرده است که در صورت ارتکاب جرم، متخلفان به مجازات حبس محکوم می‌شوند.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۴:۵۲
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1403032315817
  • خبرنگار : 50260