معاون وزیر آموزش‌ و پرورش:

فرهنگیان به عنوان گروه‌های مرجع ضرورت مشارکت حداکثری در انتخابات را در جامعه تبیین کنند

معاون وزیر آموزش‌ و پرورش با بیان اینکه معلمان در تعامل با دانش‌آموزان و اولیاء ضرورت مشارکت گسترده در انتخابات را به خوبی تبیین کنند، گفت: معلمان به عنوان گروه‌های مرجع و موثر در جامعه مسئول تببین مواضع انقلاب هستند.

احمد محمودزاده در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اهمیت و ضرورت حضور حداکثری مردم در انتخابات پیش‌رو گفت: حضور حداکثری مردم به خصوص معلمان و دانش‌آموزان نشان از همیاری و مشارکت قوی در لبیک به ندای مقام معظم رهبری دارد.

وی مشارکت حداکثری در انتخابات را نماد اقتدار ملت ایران دانست و افزود: مشارکت و حضور حداکثری جامعه فرهنگیان، بیانگر بصیرت، آگاهی و ولایت‌مداری آنهاست و بی‌تردید این حضور پرقدرت، برگ زرین دیگری به افتخارات جامعه فرهنگیان در دفتر تاریخ انقلاب اسلامی خواهد افزود.

وی به نقش‌آفرینی فرهنگیان و دانش‌آموزان در پیروزی انقلاب و عرصه هشت سال دفاع‌مقدس اشاره کرد و گفت: از ابتدای انقلاب تاکنون؛ هم افزایی، هماهنگی و همکاری قشر فرهنگی در پیشبرد اهداف ایران اسلامی مهم و موثربوده است از این رو تبیین ضروت حضور در انتخابات و برگزاری آن با حضور حداکثری مردم، مقدمه لازم برای ایران قوی، متحد و منسجم است که می‌تواند در مسیر رفع مشکلات و موانع پیشرفت کشور، شتاب ایجاد کند.

وی با اشاره به اینکه معلمان از گروه‌های مرجع و تاثیرگذار جامعه هستند افزود: از این رو این تکلیف احساس می‌شود معلمان بیش از پیش در تعامل با دانش‌آموزان و خانواده‌هایشان ضرورت مشارکت گسترده در انتخابات را به خوبی تبیین کنند.‌

به گفته معاون وزیر آموزش و پرورش امروز در عصر اطلاعات، انبوهی از اخبار درست و نادرست در فضای مجازی و حقیقی پخش می‌شود و معلمان در چنین شرایطی وظیفه خطیری برعهده دارند تا با ارتقای سواد رسانه‌ای و اطلاعات خود، پاسخگوی سوالات و ابهامات باشند.

وی ادامه داد: بی‌تردید اگر اطلاعات و تحلیل درستی وجود نداشته باشد نمی‌توان با موفقیت در مسیر هدایتگری گام برداشت.

معان وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در کشور ما میدان برای هر کسی که بتواند و شایستگی خدمت داشته باشد، باز است ادامه داد: اتحاد، وحدت، هم‌افزایی و هم‌دلی‌تان در انتخابات پیش‌رو بیانگر پایبندی به اهداف مقدس امام‌خمینی (ره) و تکریم و پاسداشت شهدای گرانقدر این مرز و بوم است.

محمودزاده با بیان اینکه حضور باشکوه مردم پای صندوق‌های رأی بسیار مهم است ادامه داد: به خصوص آنکه بعد از شهادت رئیس‌جمهور دیدیم که همه مردم به صحنه آمدند. همه ما باید قدر مردم را بدانیم و شرایطی را ایجاد کنیم که مردم حضور حداکثری پای صندوق‌های رأی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه ملت ایران در ۴۵ سال گذشته با آگاهی و روحیه استقامت، توانسته است در مقابل توطئه‌ها و فتنه‌های مختلف از انقلاب خود صیانت کند بیان کرد: ملت ایران در این راه نه تنها با فریب و اغواگری دشمنان دچار تزلزل نشدند بلکه با پایمردی بیشتری بر عهدی که با امام و شهدا بسته‌اند، تاکید دارند.

محمودزاده با اشاره به تاثیر حضور مستمر مردم در پای صندوق انتخابات افزود: جهانیان در برابر عظمت و شکوه حضور مردم ایران مات و مبهوت شده‌اند و این را باید یک پیروزی بزرگ قلمداد کرد.

معاون وزیر آموزش و پرورش حفظ یاد و خاطره شهدای خدمت و تداوم راه و منش اعتقادی شهیدان را در گرو حضور و توجه مردم به سرنوشت ملی و انقلابی ذکر کرد و با اشاره به اینکه شهدا با نثار خون خود درخت شکوهمند انقلاب اسلامی را آبیاری و مستحکم ساختند، اظهار کرد: وظیفه داریم با جهاد تبیین و روشنگری، راه آنان را با قوت ادامه دهیم و در این راستا همه در هر مسئولیت و جایگاهی باید وظیفه خود را بدرستی تشخیص دهیم.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۰:۵۵
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 1403032315501
  • خبرنگار : 71955