عضو شورای شهر ارومیه:

مکان فعلی شهربازی مدرن ارومیه مناسب نیست

رئیس مرکز مطالعات و پژوهشهای شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: مکان فعلی شهربازی مدرن ارومیه مناسب نبوده و در گذشته برای احداث آن در دهکده ساحلی چی چست ایرادهای زیادی گرفتیم اما با همه دفاعیات نتیجه مورد نظر را نتوانستیم کسب کنیم.

حسین پناهی ۲۲ خرداد ماه در دویست و هفتاد و سومین جلسه صحن شورا با اشاره به اینکه ایجاد و گسترش شهربازی در شهر ارومیه جزو وظایف اولیه مدیریت شهری است، در ادامه به شهربازی «چی چست» اشاره کرد و گفت: با وجود داشتن پتانسیل و سرمایه‌ای چون دهکده ساحلی چی چست کسی نمی‌تواند از این مجموعه بزرگ استفاده بهینه برای شهر و شهروندان انجام دهد.

این عضو شورای اسلامی شهر ارومیه در ادامه با اشاره به اینکه متاسفانه دستگاه‌های خریداری شده شهربازی مدرن ارومیه همچنان در دهکده ساحلی چی چست بلاتکلیف و بدون استفاده مانده است، خاطر نشان شد: شهرداری در گذشته اقدام به خرید دستگاه‌هایی برای شهربازی مدرن ارومیه انجام داد اما امروز با توجه به گذر زمان این دستگاه‌ها عمر و شرایط استاندارد خود را از دست می‌دهد و باید فکری به حال آن کرد.

رئیس کمیسیون بودجه و امور حقوقی شورای اسلامی شهر ارومیه در ادامه افزود: امروز مردم از نبود شهربازی مدرن در شهر ارومیه رنج می‌برند و ما به‌عنوان نمایندگان مردم در پارلمان شهری شرمنده مردم می‌شویم.

وی گفت: بارها محل دنیای بازی شهر ارومیه را به عنوان محل ایجاد اشتغال برای بانوان سرپرست خانوار و یا برای ایجاد کارخانه نوآوری پیشنهاد دادند اما متاسفانه همچنان بلاتکلیف مانده است و باید تعیین و تکلیف شود.

پناهی با تاکید بر حفظ و نگهداری آثار تاریخی و هویتی شهر ارومیه خاطرنشان کرد: امروز کاروانسراهای شهر ارومیه باید به‌عنوان میراث و تاریخ شهر ارومیه حفظ شوند اما نه از سوی شهرداری بلکه باید از سوی دستگاه متولی حفظ شوند و مدیریت شهری نیز همراه آن‌ها باشد.

رئیس کمیسیون بودجه و امور حقوقی شورای اسلامی شهر ارومیه با بیان اینکه مدیریت شهری متولی همه کارها نیست و لذا دستگاه‌های اجرایی باید هریک به وظیفه ذاتی خود عمل کنند، گفت: کاروانسراهای شهر ارومیه باید از سوی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان حفظ و نگهداری شوند.

وی در ادامه با بیان اینکه متاسفانه متولیان امر حفظ آثار و تاریخ شهر ارومیه کنار کشیده‌اند و مدیریت شهری امر انجام کارهای خارج از وظیفه ذاتی را می‌کند، یادآور شد: مدیریت شهری باید از بعضی کارهایی که متولیان امر آن توپ را به زمین مدیریت شهری می‌اندازند باید گذر کنیم. 

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۷:۱۵
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 1403032215107
  • خبرنگار : 50136