بارش‌های اخیر چقدر به کشاورزی کرمانشاه خسارت وارد کرد؟

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از وارد آمدن بالغ بر ۲۶ میلیارد ریال خسارت به بخش کشاورزی استان در بارندگی‌های شدید اخیر خبر داد.

علی چاله‌چاله در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: طبق بررسی اولیه و گزارش مدیران شهرستانی و مراکز خدمات کشاورزی، در پی بارش‌های شدید و وقوع صاعقه در روزهای ۲۰ تا ۲۲ خرداد، خسارت دو میلیارد و ۶۹۵ میلیون تومانی به زیربخش‌های کشاورزی استان وارد آمده است.

چاله چاله افزود: در بارندگی‌های اخیر ۹۵ هکتار از مزارع گندم، جو و نخود و دو هکتار از باغات استان خسارت دیده‌ که مجموع خسارت وارده به این بخش‌ها دو میلیارد و ۶۳۵ میلیون تومان برآورد شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه ادامه داد: در بارندگی‌های شدید چند روز اخیر همچنین چهار راس دام سبک در استان تلف شده که خسارت وارده به دامداران ۶۰ میلیون تومان برآورد می‌شود.

چاله چاله یادآور شد: بر اساس اعلام مدیران شهرستانی جهاد کشاورزی، در استان هیچ موردی از آتش‌سوزی ناشی از رعد برق در مزارع نداشته‌ایم.

وی افزود: بارندگی‌های شدید دو، سه روز گذشته در شهرستان‌های گیلانغرب، سرپلذهاب، دالاهو، روانسر و ثلاث باباجانی منجر به بروز خسارت به کشاورزان و دامداران شده است.

طی دو روز گذشته رگبار و رعد و برق در نقاطی از استان رخ داد. طبق اعلام هواشناسی احتمال وقوع رگبار تا پایان هفته در استان وجود دارد.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۷:۰۵
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403032215098
  • خبرنگار : 50180