مدیرکل دامپزشکی مازندران:

بیش از ۹۲ هزار خدمت رایگان دامپزشکی در چهاردانگه ساری ارائه شد

مدیرکل دامپزشکی مازندران گفت: در منطقه چهاردانگه شهرستان ساری بیش از ۹۲ هزار خدمت رایگان شامل واکسیناسیون، آموزش، ویزیت و سمپاشی و توزیع سم  ارائه شد.

 حمزه آقاپور کاظمی در اجرای رزمایش دامپزشکی در چهاردانگه ساری، به خبرنگاران اظهار کرد: اداره کل دامپزشکی افتخار ارائه بیش از ۹۲ هزار خدمت به مردم بخش‌های چهاردانگه در قالب سومین رزمایش جهاد دامپزشکی سربازان حضرت زهرا(س) را بدست آورد.

وی افزود: در این رزمایش بزرگ جهاد دامپزشکی که با حضور ۱۵ اکیپ از همکاران اداره‌های دامپزشکی شهرستان مختلف استان برگزار شد، خدمات واکسیناسیون دام‌های سبک‌ و سنگین، سم‌پاشی و ضدعفونی اماکن دامی، آموزش بهره‌برداران با هدف کاهش نیاز آنان به دامپزشک و معاینه و درمان رایگان دام به مردم منطقه ارائه شد.

مدیرکل دامپزشکی مازندران تصریح کرد: با توجه به کم برخوردار بودن و دشواری در ارائه خدمات؛ حاصل آن واکسیناسیون ۳۱ هزار و ۱۷۳راس دام سبک و سنگین علیه بیماری‌های شاربن، ۲۶ هزار و ۴۲۳راس علیه بیماری آبله گوسفندی، ۴۷۵۰ راس علیه آبله بزی، ۹۵۰ راس علیه بیماری شاربن گاوی و ۲۸۰ قلاده سگ علیه بیماری هاری بود.

 وی با تاکید بر اینکه همه خدمات ارائه شده به صورت رایگان صورت گرفته است، گفت: در مجموع۳۰ لیتر سم، سم پاشی، توام با آموزش تئوری و عملی نحوه سم‌پاشی دام و جایگاه دام به دامداران ارائه شد.

آقاپور کاظمی تصریح کرد: در این رزمایش آموزش‌های لازم در خصوص بهداشت و مدیریت بهداشتی جایگاه دام، مدیریت تغذیه دام، اصول بهداشتی بیماری‌های مختلف مشترک بین انسان و دام بر اساس نیاز منطقه که پیش‌تر توسط کمیته اجرایی رزمایش احصاء شده بود و بیش از ۳ساعت آموزش چهره به چهره  برای دامداران و بهره برداران ارائه شد.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۲:۱۱
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1403032214760
  • خبرنگار : 50200