معاون استاندار لرستان:

رعایت دستورالعمل‌های ستاد انتخابات کشور الزامی است

معاون استاندار لرستان و فرماندار بروجرد گفت: رعایت دستورالعمل‌های صادره از سوی مسئولین ستاد انتخابات کشور الزامی است.

مسلم مرادی امروز ۲۲ خردادماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: روسای ستاد نامزدهای انتخابات موظف هستند با برگه معرفی‌نامه رسمی از طرف نامزد، جهت سیر مراحل قانونی به فرمانداری حوزه انتخابیه مراجعه کنند.

وی خاطرنشان کرد: هیچ‌کدام از ستادهای نامزدهای انتخابات، مجاز به استقرار ستاد در مناطق ممنوعه و غیرمجاز نیستند.

فرماندار بروجرد اضافه کرد: مسئولین ستادهای انتخابات، ملزم به رعایت دستورالعمل‌های صادره از طرف ستاد انتخابات کشور هستند.

مرادی بیان کرد: دعوت از سخنرانان کشوری، با هماهنگی ستاد انتخابات شهرستان صورت بگیرد و حتی المقدور سخنرانی‌ها در مکان‌های مسقف برگزار شود.

وی ادامه داد: فعالیت‌های انتخاباتی نامزدهای ریاست‌جمهوری رسماً از تاریخ اعلام اسامی آنان به‌وسیله وزارت کشور آغاز و تا ۲۴ ساعت قبل از شروع اخذ رای خاتمه می‌پذیرد.

معاون استاندار لرستان تصریح کرد: انجام هرگونه فعالیت تبلیغاتی از تاریخ اعلام رسمی اسامی نامزدها، له یا علیه نامزدهای ریاست جمهوری از میز خطابه نماز جمعه و یا هر وسیله دیگر که جنبه رسمی و دولتی دارد و فعالیت کارمندان در ساعات اداری و همچنین استفاده از وسایل و سایر امکانات وزارتخانه‌ها و ادارات، شرکت‌های دولتی و موسسات وابسته به دولت و نهادها و مؤسسات وابسته به دولت و نهادها و مؤسساتی که از بودجه عمومی(به هر مقدار) استفاده می‌کنند و همچنین در اختیار گذاشتن وسایل و امکانات مزبور ممنوع بوده و مرتکب، مجرم شناخته می‌شود.

مرادی یادآور شد: ادارات و سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی و نهادها و اعضای آنها، با ذکر سمت خود حق ندارند له یا علیه هیچ یک از نامزدهای انتخاباتی اعلامیه، اطلاعیه و پلاکارد بدهند.

وی اظهار کرد: هیچ کس حق ندارد آگهی یا پوسترهای تبلیغاتی نامزدهای انتخاباتی را که در محل‌های مجاز الصاق شده، در مدت و زمان قانونی تبلیغات پاره و یا محو کند و عمل مرتکب جرم محسوب می‌شود.

فرماندار بروجرد اظهار کرد: داوطلبان ریاست جمهوری و طرفداران آنان در تبلیغات انتخاباتی به هیچ وجه مجاز به هتک حرمت و حیثیت نامزدهای انتخاباتی نیستند و متخلفین طبق مقررات مجازات خواهند شد.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۸:۴۹
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1403032214441
  • خبرنگار : 50175