فعالیت ۹۰ کارگاه فرش دستباف در البرز

مدیرکل صمت البرز گفت: ظرفیت اسمی تولید کارگاه‌های فرش استان بیش از پنج هزار متر مربع است ولی طبق رصد صورت گرفته، بین سال‌های ۹۹ تا ۱۴۰۲ بیش از ۴۷ هزار متر مربع تولید فرش دستباف داشته‌ایم.

به گزارش ایسنا، محمد انصاری در حاشیه افتتاحیه نخستین نمایشگاه فرش دستباف و صنایع دستی البرز که در بازارچه دائمی مشاغل خانگی استان در حال برگزاری است، اظهار کرد: البرز یکی از استان‌های پیشتاز کشور در زمینه ایجاد کمیته فرش بوده و از سال گذشته تا کنون هر سه ماه یک بار به طور مستمر جلساتی برگزار و نسبت به رصد مسائل مرتبط با حوزه مشاغل خانگی به ویژه فرش دستباف اقدام کرده است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر در حوزه فرش دستباف ۹۰ کارگاه در استان فعال است که ۵۴ مورد از آنها ساماندهی شده و فرایند ساماندهی مابقی هم در حال انجام است.

وی با اشاره به ظرفیت اشتغال این کارگاه‌ها توضیح داد: ۵۲۰ اشتغال از طریق ۵۴ کارگاهی که ساماندهی شده به ثبت رسیده است.

وی افزود: ظرفیت اسمی تولید کارگاه‌های فرش استان بیش از پنج هزار متر مربع است ولی طبق رصد صورت گرفته، بین سال‌های ۹۹ تا ۱۴۰۲ بیش از ۴۷ هزار متر مربع تولید فرش دستباف داشته‌ایم.

انصاری تصریح کرد: حدود ۱۵ جواز تاسیس کارگاه فرش جدید در استان صادر شده که ۵۶۰ متر مربع به ظرفیت تولید استان در این حوزه اضافه می‌کنند.

این مسئول با تاکید بر اینکه بعد از سال‌ها بی توجهی حرکت خوبی در حوزه فرش دستباف استان در آغاز شده، اظهار کرد: با توجه به نامگذاری امسال با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم، اولویت خود را بر مبنای تقویت حوزه مشاغل خانگی قرار داده‌ایم.

مدیرکل صمت البرز با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی برای قالیبافان استان تصریح کرد: ۱۲۴۸ نفر در این دوره شرکت کرده اند که ۱۴۰ میلیون تومان به این حوزه اختصاص داده شد.

انصاری در ادامه به آمار صدور کارت قالیبافی در سال گذشته اشاره کرد و گفت: سال گذشته ۷۹۳ کارت داشته ایم، ۱۹۱۲ نفر از قالیبافان بیمه تامین اجتماعی و ۸۳۰ نفر هم تحت پوشش بیمه عشایری قرار گرفتند.

وی با اشاره به پرداخت تسهیلات بانکی به قالیبافان هم گفت: سال گذشته ۳۱۰ نفر تسهیلاتی بالغ بر ۲۸ میلیارد تومان دریافت کرده‌اند.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۲:۴۱
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 1403032113904
  • خبرنگار : 50024