اعطای دو جایزه ملی به توسعه‌دهنده «فناوری تولید نانوحامل‌های دارویی»

محققان یکی از شرکت‌های فناور با تولید تجهیزات میکروسیالی برای تولید نانوذرات موفق به دریافت دو جایزه ملی «بنیاد البرز» و «جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی» شدند.

به گزارش ایسنا، به نقل از ستاد نانو، سیدعلی موسوی شائق مدیرعامل این شرکت فناور ضمن اعلام این مطلب گفت: ما فعالیت خود را در زمینه طراحی و ساخت دستگاه‌های مورد نیاز جهت سنتز نانو حامل‌های دارویی به کمک فناوری میکروفلوئیدیک از سال ۱۳۹۹ آغاز کردیم و موفق به طراحی و ساخت دو دستگاه جهت تولید نانوحامل‌های لیپیدی و پلیمری در مقیاس آزمایشگاهی و صنعتی شدیم.

وی با بیان اینکه دستگاه نانوسنتز آزمایشگاهیINSIGHT® اولین دستگاه تولید شده توسط این شرکت بوده است، اظهار کرد: این دستگاه قابلیت تولید نانوذرات با ابعاد کمتر از ۱۰۰ نانومتر با توزیع پراکندگی کم و درصد محصورسازی دارو بالا در حجم کمتر از ۴۰ میلی لیتر در هر نوبت استفاده را فراهم می‌کند. این دستگاه در فرایند تحقیق و توسعه داروهای جدید و تست‌های سلولی و حیوانی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

موسوی شائق خاطر نشان کرد: فرمولاسیون نهایی می‌تواند در حجم بالا و کیفیت مورد نیاز با دستگاه نانوسنتز صنعتی INSPIRE® تولید شود.

مدیر عامل این شرکت ادامه داد: در هجدهمین جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی که در اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در اصفهان برگزار شد در بخش فن آفرینی و تجاری‌سازی (نوپا) به عنوان شرکت منتخب برگزیده شدیم که لوح‌زرین، جایزه نقدی و تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی به عنوان جایزه این رقابت درنظر گرفته شده است. این جشنواره به میزبانی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان و در دو بخش  طراحان کسب و کار و فن‌آفرینی و تجاری‌سازی فن آفرینی برگزار شد که شرکت ما رتبه سوم را در بخش فن آفرینی و تجاری‌سازی به خود اختصاص داد.

این دانش‌آموخته دکتری مهندسی مکانیک و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: همچنین در شصت و دومین سال جایزه البرز، در بخش نخبگان نیز به نمایندگی از این شرکت به عنوان فناور و محقق شرکت کرده بودم که به عنوان فناور نخبه برگزیده شدم. لوح‌زرین و جایزه نقدی جوایز این رقابت هستند.

موسوی شائق دریافت چنین جوایزی نشان از پذیرش فناوری میکروسیالی (میکروفلوئیدیک) در جامعه دانشگاهی و صنعتی دانست و یادآور شد: ما از سال ۹۹ کار روی توسعه این فناوری فعالیت کردیم و در سال ۱۴۰۱  این دستگاه‌ها به بازار عرضه شد.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۸:۱۷
  • دسته‌بندی: نانو‌ فناوری
  • کد خبر: 1403032113600
  • خبرنگار : 30057